فینال هزارصدای سنتی با داوری شهبازیان، بهمنی و تعریف

سام بورنگ

رسانه نوا – عصر روز چهارشنبه پنجم اردی بهشت ۱۳۹۷، دور نهایی بخش سنتی ایرانی برنامه هزارصدا برگزار می‌شود تا گروه برگزیده سال ۱۳۹۶ این برنامه مسابقه موسیقی به علاقمندان و جامعه موسیقی معرفی شود.

به گزارش رسانه نوا، در این برنامه استادان فریدون شهبازیان برای بخش آهنگسازی، محمدعلی بهمنی برای بخش شعر و ترانه و صدیق تعریف برای بخش آواز و خوانندگی به عنوان داور حضور دارند و پس از اجرای هر گروه به نقد و بررسی آثار گروه‌های منتخب می‌پردازند و در پایان گروه برگزیده را به عنوان برترین گروه سال انتخاب و معرفی می‌کنند. هر کدام از این هنرمندان در برنامه‌های پیشین هزارصدا هم به عنوان داور در برنامه شرکت کرده بودند و شهبازیان و بهمنی در فینال سال گذشته هزارصدا نیز به عنوان داور حضور داشتند. گروه‌های صفیر، چکاد، آوای میهن و رها چهار گروه منتخب برای برگزاری برنامه فینال هستند که در سال گذشته و در طی ده برنامه و از بین حدود سی گروه شرکت‌کننده در برنامه‌های مقدماتی برگزیده شده و در روز چهارشنبه، آخرین اجرای خود را خدمت داوران و علاقمندان موسیقی ارائه خواهند کرد.

بنابر اعلام مدیر این برنامه، لوح تقدیر با امضای استادان، پخش گسترده فیلم اجرای گروه برگزیده و همچنین ضبط کامل استودیویی یک اثر از گروه از جمله جوایز اهدایی به گروه برگزیده است. این ضبط، هدیه استودیو تهران به مدیریت جناب مازیار عطاریان به برگزیده برنامه هزارصدا است.
همچنین در پایان این برنامه و به عنوان گروه مهمان، خواننده و ردیف‌دان پیشکسوت محمدرئوف قنبری با سنتورنوازی موزیسین، کارشناس و مدیر باسابقه موسیقی، رضا مهدوی قطعه آواز و تصنیفی را به علاقمندان موسیقی اصیل ایرانی تقدیم خواهند کرد.

یکی دیگر از بخش های جنبی این برنامه، اجرای مشترک ساز و آواز و تصنیف علیرضا جعفرزاده، خواننده برگزیده سال ۹۴ و جهانبخش احمدپور، سرپرست و نوازنده گروه برگزیده سال ۹۵ هزاصداست.

این برنامه راس ساعت ۱۸ در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا سیدخندان آغاز خواهد شد.

هزارصدا برنامه‌ای برای معرفی استعدادها و چهره‌های تازه موسیقی است که در در دو بخش سنتی و پاپ برگزار می‌شود. این برنامه به ابتکار، مدیریت و اجرای روزنامه‌نگار حوزه موسیقی، آرش نصیری از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و اولیه برنامه ساز و آواز منسجم و ادامه‌دار در موسیقی ایران است. هزارصدا دو بار در ماه برای دو بخش سنتی و پاپ برگزار می‌شود و بنابر توافق جدید با فرهنگسرای ارسباران، بخش سنتی آن در اولین چهارشنبه و بخش پاپ آن در سومین چهارشنبه هر ماه برگزار می‌شود. به این ترتیب و بنابر اعلام مدیرو مجری این برنامه، فینال بخش پاپ هزارصدا نیز چهارشنبه ۱۹ اردی بهشت برگزار و بهترین خواننده پاپ سال گذشته نیز معرفی و سپس روال عادی مقدماتی هزارصدا برای سال جدید با رویکردی تازه آغاز خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی