کنسرت اهوراییِ حسین پرنیا برگزار می شود

هاتف حسینی

رسانه نوا – حسین پرنیا آهنگساز مطرح موسیقی سنتی کنسرت «اهورایی» را با هدف انتقال انرژی مثبت در تاریخ ۳۱ تیر ماه برگزار خواهد کرد.

 حسین پرنیا نوازنده و آهنگساز با سابقه موسیقی سنتی در همین رابطه گفت: در شرایط فعلی که برخی دستگاه‌ها که هیچ ربطی به فرهنگ و هنر ندارند در برگزاری برنامه‌های موسیقی دخالت می‌کنند، تصمیم داشتم مدتی به هیچ عنوان کنسرتی برگزار نکنم. اما به دلیل تعهدی که از قبل نسبت به آقای فلاحپور برای برگزاری این برنامه داشتم، این کنسرت را برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد انتخاب نام این برنامه اظهار داشت: حس می‌کنم موسیقی‌ها مقداری جنجالی شده‌اند و  وجود آرامش و لطافتی که باید با موسیقی همراه باشد را کمتر حس می‌کنیم. عده قابل توجهی از مخاطبین به این نیاز دارند که در زمان حضور در سالن کنسرت به آرامش روحی دست پیدا کنند. بر این اساس روی آوازها، تصانیف و قطعات سازی که این ویژگی را داشته‌اند کار کرده‌ایم. من این روزها روی آثاری که انرژی مثبت دارند کار می‌کنم و به دنبال ایجاد فضاهای آرامش‌بخشی در موسیقی هستم که مخاطب را از جنجال‌های روزمره دور کند.

پرنیا در ارتباط با  انتخاب سروش مظفری به عنوان خواننده این کنسرت اضافه کرد: متاسفانه این روزها کنسرت‌ها و صداها تکراری شده‌اند. از این رو بر آن شدم که خواننده‌ای با جنس صدایی متفاوت انتخاب کنم. به نظرم صدای سروش مظفری خاص و جذاب است و می‌تواند جوان خوش‌آتیه‌ای باشد. این اولین همکاری من با ایشان است و امیدوارم در آینده در قالب اجرای زنده و ضبط آلبوم همکاری موفقی داشته باشیم.

حسین پرنیا در سال‌های گذشته با چهره‌هایی چون زنده‌یاد ایرج بسطامی، شهرام ناظری، علیرضا افتخاری، علی جهاندار، علی رستمیان و… همکاری داشته در کنسرت اهورایی که تهیه کنندگی آن بر عهده «بهروز داداشی» و «امین حدادی» است با منوچهر باستان سیر (قیچک باس)، بهمن فریادرس (کمانچه)، حسن مکانیکی (نی)، صائ کاکاوند و ساسان بازگیر (تار)، میلاد مرادی (آلتو)، امین حیدری (عود)، حامد ناجی (رباب)، صالحه زهره وند (چنگ)، حنانه سعیدی (قانون)، پژمان پرنیا (تنبک، بندیر و دایره) و آیدا امیری (دف) روی استیج می رود.

دیدگاه شما

1 دیدگاه

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی