یک کنسرت دیگر این بار در بوشهر لغو شد!

سام بورنگ

 رسانه نوا – گروه موسیقی جنوبی «آوای موج» که قرار بود طی دو تاریخ ۱۵ و ۱۶آذر ماه، به خوانندگی «محمود جهان» پس از سال ها در بوشهر به روی صحنه برود، از برگزاری شب دوم اجرای خود منع شد.

گروه موسیقی «آوای موج» از بوشهر، یکی از فعال ترین گروه های موسیقی نواحی ایران است که سال گذشته توانست فروش اول بلیط جشنواره بین المللی موسیقی فجر را از آن خود کند. گروه موسیقی «آوای موج» به سرپرستی «محسن آقایی» و با خواننده اصلی خود «آماج عباسی» و همراهی خواننده مطرح جنوب کشور «محمود جهان»، کنسرت پاییزه خود را برای تاریخ ۱۵ و ۱۶ آذر ماه در شهر بوشهر ترتیب داده بودند که کنسرت روز دوم این گروه لغو شده است.

محسن آقایی سرپرست گروه «آوای موج» با اعلام این خبر گفت: «متاسفم که عرض کنم علی رغم تمام تلاشها و هماهنگیهایی که از حدود ۶ ماه پیش با مسئولین استان در برگزاری این کنسرت انجام شده بود، باز هم نتوانستیم روز دوم این کنسرت را برگزار کنیم و شرمنده مردمی شدیم که برای روز دوم اجرا بلیط خریداری کرده بودند. ما تمام مجوز های کتبی لازم برای برگزاری کنسرت بوشهر را از اداره کل ارشاد اسلامی بوشهر و اماکن و سایر ارگانهای ذیربط داشتیم و طبق زمانبندی انجام شده، تبلیغات برگزاری کنسرت و خبر رسانی های تاریخ برگزاری و باز شدن سایت فروش بلیط انجام شد. اما درست ۴۸ ساعت قبل از اجرای کنسرت، تماسی با ما گرفته شد و از طریق اداره کل ارشاد استان بوشهر طی نامه ای به ما اعلام شد که فقط در تاریخ ۱۵ آذر ماه مجاز به برگزاری کنسرت هستیم.»

وی در تشریح دلیل این اتفاق افزود: «دلیل لغو کنسرت ما در تاریخ ۱۶ آذر ماه نزدیکی تاریخ برگزاری کنسرت به روز ۱۸ آذر ماه شهادت امام حسن عسکری (ع) اعلام شد. اما مایلم اشاره کنم که گروه موسیقی آوای موج در محرم و صفر امسال بیش از ۱۰ بار اجرای مراسم سوگواری را در تهران و شهرستانها برگزار کرد و احترام و رعایت آیین ایام سوگواری در اولویت اول مردم بوشهر و بالاخص گروه موسیقی آوای موج بوده و هست.»

این هنرمند با اشاره به این موضوع ادامه داد: «اما آنچه که پذیرشش قابل هضم نیست این است که چرا بررسی این تداخل تاریخی، آن هم با فاصله دوروز، توسط مسئولین، قبل از صدور مجوزکتبی صورت نگرفته بود؟ کنسرت ما میتوانست چهاردهم و پانزدهم آذر ماه باشد و ما هیچ مشکلی با این تاریخ یا حتی تاریخ دیگری نداشتیم. اما تاریخی که پس از هماهنگی های متعدد برای اجرای کنسرت ما از طرف اداره کل ارشاد مجاز اعلام شد، تاریخ ۱۵ و ۱۶ آذر ماه بود.»

از «محسن آقایی» پرسیدیم که آیا ممکن است دلیل لغو کنسرت، حضور «محمود جهان» و یا نوع و فرم اجرای آنها بوده باشد و وی پاسخ داد: «آن چیزی که به صورت مکتوب به ما اعلام شد همان چیزی بود که خدمتتان عرض کردم و در مورد سایر دلایل احتمالی آن بهتر است قضاوتی نکنیم.»

سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» در پایان خاطر نشان کرد: «من ۸ سال پیش اولین کنسرتم را در شهر خودم بوشهر برگزار کردم و بعد از آن چندین اجرای سازمانی هم در آنجا داشتم. اما هواداران گروه آوای موج هم حق دارند به غیر از خواندن اخبار اجرای گروه آوای موج در پایتخت و سایرنقاط کشور، اجرای ما را در کنسرت زنده تماشا کنند. باور کنید تا به امروز ده ها بار متقاضی برگزاری کنسرت در شهر خود بوده ام و این بار هم با لغو روز دوم کنسرت آوای موج، پرونده کنسرت گروه موسیقی آوای موج با حضور محمود جهان در بوشهر با ضررمالی سنگین برای ما و تهیه کننده بسته شد. هرچند ما برای عزیزانی که بلیط های روز دوم کنسرت را خریداری کرده بودند یا صندلی جایگزین درنظرگرفتیم و یا مبلغ بلیطشان را برگشت دادیم اما باید به آنها حق بدهیم که آزرده خاطر باشند و من از همینجا از همه این عزیزان عذر خواهی میکنم. اما سوالی که برای من و تمام دوست داران موسیقی مطرح هست، این است که آیا با این نوع برخورد، توانی برای زنده ماندن موسیقی اصیل ایران باقی خواهد ماند؟»

دیدگاه شما

2 دیدگاه
پاسخ دادن

بقیه شهرها تصور کردند که مسئله مشهد ربطی به اونا نداره!

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی