نوای موسیقی بوشهر این بار با گروه «هیرون» در پایتخت

هیرون
سام بورنگ

رسانه نوا – گروه موسیقی «هیرون» با اجرای موسیقی بوشهر و جنوبی در تهران روی صحنه می‌رود.


به گزارش رسانه نوا، کنسرت موسیقی گروه بوشهری «هیرون» در تاریخ ۱۹ شهریور در برج آزادی روی صحنه می‌رود تا نوای موسیقی بوشهر این بار از سوی گروهی جوان و پرانرژِی در قلب پایتخت به صدا در آید.

«هیرون» که با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ غیی موسیقی بوشهر در تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت، قصد دارد در این برنامه بخش‌هایی از آیین‌های بومی این خطه از کشور از جمله خیام خوانی، جنگ نامه خوانی، حنابندان، عروسی، کار روی دریا، عاشقانه های جنوبی، شروه خوانی، بیت خوانی و … را روی صحنه ببرد.

گروه موسیقی «هیرون» فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ به سرپرستی نوذر سعادت‌پور آغاز و در این سال‌ها به صورت حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه داده است و توانسته در فستیوال های مختلف و مهمی در سراسر دنیا و جشنواره های مهم کشوری شرکت و عناوین مختلف و مهمی را کسب کند.

گروه هیرون علاوه بر اجرا و معرفی فرهنگ و آداب مردم جنوب به نوآوری بر پایه سنت و نگارش مقالات تحلیلی در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی فولکلور پرداخته است. اعضای گروه هیرون در طول سالیان فعالیت خود موفق به کسب مقام های برتر در بخش تک نوازی و گروهی از جشنواره های موسیقی معتبر داخلی نظیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر، جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشنواره موسیقی دفاع مقدس، جشنواره تولیدات صداوسیمای جمهوری اسلامی، جشنواره موسیقی دانشجویی و جشنواره شهدای ارتش شده‌اند.

«نوذر سعادت‌پور» (نی‌انبان و سرپرست گروه)، «وزان» (خواننده)، «تِینو» (خواننده)، «نیما تنگسیری» (ضرب تمپو)، «مهدی احمدی» (تمپو کونگا)، «محمود بردک نیا» (دُم دُم)، «فرشید چهره آزاد» (دمام)، «فرشاد چهره آزاد» (ادوات افکتی)، «سعید ساحلی را» (کاخُن و دمام)، «حسین کاوه خو» (عود) و شیلا زمان پور، هانیه شهمرادی، مریم برزگر (کرال) اعضای گروه موسیقی «هیرون» را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی