«دیوار و چین» جدیدترین اثر على قمصرى منتشر می‌شود

دیواروچین
سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم موسیقی «دیوار و چین» جدیدترین اثر على قمصرى پنجم اسفند ماه در بازار موسیقی سراسر کشور منتشر می‌شود.


به گزارش رسانه نوا، «دیوار و چین» آلبوم تازه‌اى از على قمصرى با سازبندی متنوع و با هم‌آوایى حسین پیرحیاتى، مصطفى راغب، هاله سیفى‌زاده و بهرخ شورورزى، با تمرکز بر اشعار نسل جدید شعرای ایران، همچون؛ احسان افشارى، مژگان عباسلو و علیرضا کلیایى روز پنجم اسفند ماه به طور رسمى منتشر خواهد شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار می‌گیرد.

«دیوار و چین»، «مترسک» و «پشت سیگارهاى پى‌درپى»، به هم‌آغوشى موسیقى سنتى و اشعار مدرن احسان افشارى مى‌پردازد که فاصله به ظاهر زیاد کلام و موسیقى، با نوع نگاه قمصرى به مقوله ریتم و بافت چندصدایى از بین رفته است. شاید این قطعات بتوانند گواه کارآمد بودن موسیقى کلاسیک ایرانى در مواجهه با زندگى پیچیده و چندبعدى امروز با تمام دغدغه‌هاى متنوعش باشند.

تصنیف‌هاى «دل» با شعر مژگان عباسلو، «شهر و غریبى»، »مسلمانى و مستى» و «مرا دیوانه میدانى» از سروده‌هاى علیرضا کلیایى در دستگاه‌هاى همایون، نوا و چهارگاه، با اضافه‌شدن گیتار به سازبندى، بیانگر این است که آلبوم با چشم‌اندازى متفاوت به سراغ شعر امروز رفته است. چشم‌اندازى که شاید مخاطب آماده به غافلگیرى آثار قمصرى را به تأمل روشنفکرانه‌اى تازه همراه با لذتى عامیانه و صمیمى مشتاق کند.

اما «دانه و روح» با شعر کلیایى، شاید دستاورد تازه نوازندگى قمصرى را از دیگر قطعات؛ بیشتر در دل خود گنجانده که با هم آوایى خواننده‌ها و پرکاشن زکریا یوسفى بر روى ریتمى پیچیده، همراه شده است. «دانه و روح»، گفت‌وگویى بین یک نطفه و روحش است. حضور مصباح قمصرى با سازهاى بم‌کمان و کلارینت در این آلبوم و سه‌تار نوازى على قمصرى نیز از نکات تازه و جالب این آلبوم است.

«افسانه خاموشى» و «چنان مست» که پیشتر با اقبال زیادى مواجه شده بودند نیز در این آلبوم منتشر خواهد شد.

هنرمندانی که در آلبوم موسیقی «دیوار و چین» به هنرنمایى پرداخته‌اند، عبارتند از: علی قمصری ـ نوازنده تار و سه‌تار، مصباح قمصرى ـ نوازنده بم‌کمان و کلارینت، زکریا یوسفى ـ نوازنده پرکاشن، امین غفارى ـ نوازنده ویلن و آلتو، حسین کمانى ـ نوازنده گیتار، آتنا اشتیاقى ـ نوازنده ویلنسل، کامران منتظرى ـ نوازنده تمبک و سازهاى کوبه‌اى، امیرفرهنگ اسکندرى ـ نوازنده عود و ارسلان علیزاده ـ نوازنده ویلنسل.

شایان ذکر است، آلبوم موسیقی «دیوار و چین» جدیدترین اثر على قمصرى روز ۵ اسفند ماه امسال، توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و مؤسسه پخش «هنر شهر» با مدیریت صدرالدین حسین‌خانی در سراسر کشور منتشر می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی