هادی سپهری در «عاشیقلار بایرامی» به اجرای برنامه می‌پردازد

سام بورنگ

رسانه نوا – هادی سپهری همزمان با سیزدهمین برنامه مردمی «عاشیقلار بایرامی»، برای سومین بار در شهر زنجان به اجرای کنسرت می پردازد.

به گزارش رسانه نوا، مراسم «عاشیقلار بایرامی» که بهار هر سال در زنجان برقرار است، امسال نیز روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، با حضور علاقمندان و بزرگان موسیقی عاشیقیِ استان های مختلف کشور در سالن فرهنگسرای امام این شهر، برپا خواهد شد، در این رویداد موسیقایی-هنری، اجرای موسیقی عاشیقیِ ترکیه، توسط هادی سپهری با آواز و ساز باغلاما و مهران قهرمان زاده با ساز دَربوکه، انجام خواهد شد.

سال گذشته نیز مراسم «عاشیق‌لار بایرامی» با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، البرز، قم، قزوین، آذربایجان شرقی و همدان در استان زنجان برگزار شده بود. ناگفته نماند که عید عاشیق‌ها، به عنوان میراث معنوی، در روز ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به شماره پرونده ۸۰ به ثبت ملی رسیده و حوزه موسیقی عاشیقی زنجان با برگزاری این مراسم در بین ۷ حوزه داخل کشور، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این مراسم از سال ۱۳۸۵ برگزار شده و امسال نیز سیزدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

هادی سپهری به همراه بهرنگ نیک آئین، فروردین امسال نیز در کنفرانس «مسائل موسیقی فرهنگ های ترک» در شهر باکو به ایراد سخنرانی در مورد وضعیت موسیقی عاشیقی استان زنجان و شمال شرق ترکیه پرداختند. در این کنفرانس دو روزه که در دانشگاه دولتی «فرهنگ و هنر» آذربایجان برگزار شد، پژوهشگران موسیقی اقوام ترک از کشورهای انگلستان، ترکیه، آمریکا، آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان، ایران، مجارستان و روسیه به ارائه مقالات خود پرداختند.

شایان ذکر است که ۲۹ اردیبهشت ماه و ۱۲ خرداد ماه سال جاری، هادی سپهری در کانون موسیقی شناسی دانشگاه تهران درباره «موضوع زمان در موسیقی» سخنرانی ای در دو قسمت خواهد داشت.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی