کنسرت جشن گل و نی (روسری سه هزار ساله قوم لر) برگزار می‌شود

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه موسیقی تال یکی از پرطرفدارترین گروه های نواحی کشور که هر ساله کنسرتی با عنوان جشن گل و نی در تهران برگزار می‌کنند.

به گزارش رسانه نوا، مسلم علی پور نوازنده کمانچه و سرپرست گروه تال در مورد ششمین جشن گل و نی گفت: امسال جشن گل ونی یا روسری دختران لر در سالن نمایشگاه بین المللی میلاد که یکی از بهترین سالن‌های تهران است در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه به روی صحنه خواهد رفت، سعی کرده‌ام قطعاتی انتخاب شود که به این روز مرتبط باشد یعنی ترانه های که زنان میخوانند یا برایشان سروده‌اند .

مسلم علی پور درباره فضای این اجرا توضیح داد: در این کنسرت، زنان لر با لباس های محلی و روسری لری (گل ونی) و در کنارشان مردان با انداختن گل ونی بر شانه هایشان در این مراسم شرکت می کنند .

این نوازنده کمانچه افزود: آقای رضا ساکی روز ۲۶ اردیبهشت را روز گل ونی نام گذاری کرد و منم خوشحالم از اینکه اولین برگزار کننده این کنسرت و جشن در این سال‌ها بوده ام و لباسی که سالها به دست فراموشی سپرده شده بود را دوباره احیا کنم و اعضا گروه تال با لباس چوغای لری فیلی به روی صحنه خواهند آمد.

این چوغا مدت ها است که در لرستان به دست فراموشی سپرده است؛ مسلم علی پور به همراه رضا ساکی و مجید پاپیزاده برای باز طراحی آن به عکس های قدیمی و متعلق به بالای صد سال گذشته از منطقه بالا گریوه لرستان و دره شهر و مورموری استان ایلام رجوع کرده است، در کنار چوغای فیلی لرستان، بانوان گروه تال با لباس محلی همراه با گل ونی در کنار گروه به اجرای برنامه می‌پردازند.

برگزار کننده این کنسرت موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق با مدیرت زهرا همتی و مدیر اجرایی احسان میرضیایی است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی