آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» منتشر شد

کوروش اسدپور
سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم موسیقی محلی «هم توار» با صدای کوروش اسدپور از سوی موسسه فرهنگی و هنری «چکاوک زنده رود اسپادانا» منتشر شد.

به گزارش رسانه نوا، آلبوم موسیقی «هم توار» برگرفته از موسیقی بختیاری جانکی و کهگلیویه و بویراحمد به آهنگسازی و تنظیم مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخش و آواز کوروش اسدپور، در قالب ۱۲ قطعه به نام های «تصنیف گوگری»، «تصنیف نشیمن»، «آواز ملک ایروان»، «دو نوازی سرنا و دهل»، «تصنیف رسم نو»، «آواز همدرنگ»، «تصنیف شومه»، «آواز کلوس»، «دو نوازی سرنا و دهل ۲»، «تصنیف کوگ رشته»، «آواز کر ترکه باز» و «تصنیف نازلو» ساخته و پرداخته شده است.

در توضیح این آلبوم آمده است: آلبوم «هم توار» تازه ترین اثر کوروش اسدپور از خواننده‌های مطرح موسیقی بختیاری است که از طریق سامانه های مجاز فروش محصولات موسیقایی در دسترس مخاطبین قرار گرفته، این در حالی است که مجتبی صادقی و کامبیز جهانبخش موسیقی و تنظیم آن را انجام داده‌اند. «هم توار» به گویش بختیاری به معنای هم تبار است و در این اثر مانند بسیاری دیگر از موسیقی‌های بختیاری، آهنگ‌های میهنی و ایلی به اجرا در آمده است.

در این آلبوم سازبندی موسیقی با ترکیبی از سازهای بختیاری، ملی و ارکستر زهی صورت گرفته و مجموعه‌ای از تصانیف، ساز و آوازها و دونوازی‌های دهل و سرنا نیز گنجانده شده است. قطعه اول این مجموعه که یک قطعه ایلی-میهنی است و با گویشی که برای فارس‌زبانان نیز قابل فهم است اجرا شده است؛ روحیه میهن‌دوستی قوم بختیاری را به زیبایی به تصویر می‌کشد و با یک موسیقی پرانرژی همراه شده است.

در آلبوم «هم توار» نوازندگانی چون همایون رحیمیان، پویا جهانمردی، مسعود هشیاری پور، یلدا ربیعی، لیلا باغستانی، رویا باغستانی، بهمن فریاد رس و حمید سروری زاده به هنرنمایی پرداخته اند. همچنین در بخش همخوانی آزاده اسدی، کامبیز جهانبخش، نرگس مختاری، امیر رضا جهانبخش و بهار صادقی، آواز کوروش اسدپور را همراهی کرده اند.

آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» با صدای کوروش اسدپور توسط شرکت «چکاوک زنده رود اسپادانا» راهی بازار موسیقی شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی