حمایت وزارت فرهنگ برای تامین شرایط بهبود کامل محمدرضا شجریان

مدیر وبسایت

رسانه نوا – معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش و حمایت کامل این وزارتخانه برای تامین شرایط بهبود کامل استاد محمد رضا شجریان خبر داد.

به گزارش نوا، علی مرادخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه خاصی در جهت حمایت از اصحاب هنر کشورمان به ویژه هنرمندان شاخص دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت بیماری هنرمندان حمایت مالی و معنوی را از این مفاخر بیش از گذشته خواهیم داشت گفت: استاد محمد رضا شجریان نور چشم ماست و عزیز همه هنرمندان کشورمان است.

مراد خانی تصریح کرد: به زودی اقدام اساسی در جهت بهبودی حال استاد شجریان انجام خواهد گرفت و از تمامی مردم می خواهم برای سلامتی این چهره شاخص و ارزشمند فرهنگی و هنری کشورمان دعا کنند تا هر چه زودتر حال عمومی آنها مساعد شود.

استاد شجریان از مفاخر ارزشمند عرصه هنر و آواز ایران است که از چندی پیش به دلیل تشدید بیماری سرطان خود برای طی روند درمان در آمریکا به سر می برد.

حمایت ها از  «محمدرضا شجریان» همچنان ادامه دارد

هفتاد و یکمین جلسه آیین دیدار مستند «فصل هرس» شامگاه پنجشنبه گذشته ۱۹ فروردین در موزه سینما برگزار شد. در این جلسه لقمان خالدی کارگردان مستند «فصل هرس» از حاضرین در سالن و مهمانان تشکر کرد که ۷۵ دقیقه از وقت خود را با او در دیدن «فصل هرس» شریک می شوند. خالدی اضافه کرد: «دوسال است درگیر این فیلم هستیم. دوسال است درگیر فیلمی درباره بیماری سرطان هستیم که این روزها آمارش دائما بالاتر می رود. سر این فیلم خیلی اذیت شدم و حتی چندین بار مریض شدم که دکترها گفتند این مریضی معمولا گریبان دانشجوها را می گیرد و براثر زیاد دیدن مریض ها به وجود می آید. تصمیم داشتم امسال فیلم دیگری بسازم و دیگر به مریضی فکر نکنم. به خودم گفتم لقمان دیگر بس است امسال فیلم شادی بساز و به مریضی فکر نکن، اما اول سال با دیدن تصویر استاد شجریان خیلی ناراحت شدم و انگار از سرطان گریزی نیست.»

خالدی با اشاره به بیماری هایی که استادان هنر درگیر آن شده اند گفت: «از دیدن تصویر محمدرضا شجریان همه ناراحت شدند اما فراموش نکنیم که هر۷۰ دقیقه یک نفر در این کشور از بیماری سرطان می میرد و سرطان چیزی نیست که فکر کنیم مال من و تو نیست. من دونفر از عزیزانم را بر اثر این بیماری از دست دادم یکی مرتضی ندایی عزیز که نزدیک به سالگرد او هستیم و دیگری مادربزرگم.»

لقمان خالدی نمایش فیلم اش را به اساتید در بستر بیماری هنر محمدرضا شجریان و عباس کیارستمی تقدیم کرد و گفت: «ما مستندسازها فقط می توانیم توجه جامعه را جلب کنیم و این بیماری را در افکار عمومی پررنگ کنیم. من نمایش این فیلم را تقدیم می کنم به سلامتی استاد شجریان و استاد کیارستمی که این روزها بیمار هستند . امیدوارم اسم مریضی نصیب آشنا و غریبه نشود.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی