واکنش معین به لغو کنسرت شهرام ناظری!

مدیر وبسایت

رسانه نوا – شهرام ناظری که در کنارِ مردم پشت درِ بسته و پلمپ شده به انتظار نشسته بود، در آخرین ساعت شامگاه جمعه (ساعت ۲۴) ششم مرداد، به علت فشار و خستگی به بیمارستان منتقل و بستری شد. مصطفی معین به این اتفاق واکنش نشان داد.در متن پست اینستاگرام دکتر معین آمده است:

لغو کنسرت شهرام ناظری
برنامه کنسرت آوای پارسی با شاهنامه خوانی توسط شهرام ناظری و حافظ ناظری با هدف حفظ آواز ایرانی و دوری از الحان عربی، در شهر قوچان از “ولایت خودمختار خراسان!”لغو گردید. شهرام ناظری که در کنارِ مردم پشت درِ بسته و پلمپ شده به انتظار نشسته بود، در آخرین ساعت شامگاه جمعه(ساعت ۲۴)ششم مرداد، به علت فشار و خستگی به بیمارستان منتقل و بستری شد! 
این هنرمند کرد، موسیقی‌دان و خواننده محبوب ایرانی که شهرت بین المللی دارد، سبک جدیدی از موسیقی را آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران با بهره گیری از اشعار مولوی و فردوسی ابداع کرده است. 
وقتی خبر فجیع فوق را در رسانه ها خواندم، حکایت زیر از گلستان سعدی به یادم آمد که آن را برایتان یادآوری می کنم :
《وقتی در سفر حجاز طایفه ای جوانان صاحب دل هم دم من بودند و هم قدم، وقت‌ها زمزمه ای بکردندی و بیتی محققانه بگفتندی و عابدی در سبیل منکر حال درویشان بود و بی خبر از درد ایشان. تا برسیدیم به خیل بنی هلال، کودکی سیاه از حیّ عرب بدر آمد و آوازی بر آورد که مرغ از هوا در آورد. اشتر عابد را دیدم که به رقص اندر آمد و عابد را بینداخت و برفت. گفتم ای شیخ در حیوانی اثر کرد، ترا همچنان تفاوت نمی‌کند!؟
دانی چه گفت مرا آن بلبل سحری
تو خود چه آدمیی کز عشق بی خبری
اشتر به شعرعرب درحالتست و طرب
گر ذوق نیست ترا کژ طبع جانوری…
بذکرش هر چه بینی در خروش است
دلی داند درین معنی که گوش است
نه بلبل بر گلش تسبیح خوانیست

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی