محمدرضا هدایتی با گروه رستاک، بلوچی خواند!

محمدرضا هدایتی
سام بورنگ

رسانه نوا ، محمدرضا هدایتی، در جدیدترین اثر موسیقایی‌اش با گروه رستاک همکاری کرده است.

به گزارش رسانه نوا، این قطعه یکی از ملودی‌های معروف فولکلور منطقه بلوچستان است و بارها توسط خوانندگان و گروه‌های بومی منطقه خوانده شده و گروه رستاک، با تحقیقات گسترده، یکی از این روایت‌ها را مبنا قرارداده، با سبک و سیاق خود بازخوانی و در آخرین آلبوم خود «میان خورشیدهای همیشه» منتشر کرده است.
هدایتی پیش از این دو آلبوم «برگ و باد» و «ماه می‌خنده» و چندین تک‌ترک را در ژانر موسیقی پاپ منتشر کرده بود و صدایش علاقمندان خاص خود را دارد، اما این کار، یک اتفاق ویژه در کارنامه کاری او در زمینه موسیقی محسوب می‌شود.

در این قطعه فرزاد و بهزاد مرادی هدایتی را در آواز و همخوانی قطعه همراهی کرده‌اند و همچنین هنرمندان دیگری از بلوچستان به عنوان مهمان حضور دارند؛ محمدعلی دلنواز با نوازندگی ساز بنجو و داود بامری نیز با دهلک گروه را همراهی کرده‌اند.
محمدرضا هدایتی پیش از این به صورت رسمی ‌و نیمه‌رسمی ‌قطعات سیستانی را هم اجرا کرده و با توجه به عشقی که به فرهنگ و موسیقی زادگاه خود منطقه سیستان و بلوچستان دارد، با توانایی و لطافت آوازی و شناخت ویژه از آن، این قطعه را با تغییراتی در ملودی اجرا کرده که ویژگی و رنگ و بوی تازه‌ای به آن داده است.
فرزاد مرادی در این مورد می‌گوید: «علاوه بر این آهنگ زیبای بلوچی، ما سعی داریم روی موسیقی منطقه سیستان هم بیشتر کار کنیم و با آشنایی تازه‌ای که با نگاه و صدای محمدرضاهدایتی عزیز پیدا کرده‌ایم، به زودی همکاری دیگری را هم با ایشان انجام خواهیم داد. ما خیلی پیش از این‌ها تحقیقات را شروع کرده بودیم و حالا با انرژی و انگیزه بیشتری این تحقیقات را ادامه خواهیم داد و البته این تحقیقات و فعالیت‌ها روی موسیقی همه اقوام بزرگ دیگر ایرانی هم ادامه خواهد داشت.»
مرادی همچنین در مورد قطعه «اله منی بارگ» هم گفته است: « این قطعه را استاد شادروان ماشالله بامری سال‌ها پیش به ما معرفی کردند که ما در آلبوم رنگواره‌های کهن آن را با یک روایت دیگر کار کرده بودیم و این بار هم بعد از گذشت تقریبا ده سال، با تغییر دیدگاه‌مان یک جور دیگر بازآفرینی کردیم.»
توضیح اینکه در منطقه بلوچستان به شادیانه‌ها و شادمانه‌هایشان (موسیقی‌ها و ملودی‌هایی که در مراسم شادی استفاده می‌کنند) «صوت» می‌گویند. بعضی از این موسیقی‌ها شاعر مشخص هم دارند اما اغلب‌شان فولک هستند. این قطعه هم یکی از صوت‌های مشهور و محبوب بلوچی‌ست و اجرای آن در ایام نزدیک به عید قربان، هدیه ویژه‌ای است که گروه رستاک و محمدرضا هدایتی به همه مردم ایران و به ویژه مردم خونگرم و مهربان سیستان و بلوچستان تقدیم کرده‌اند.
پیش از این عکس‌هایی از همکاری محمدرضا هدایتی و گروه رستاک منتشر شده بود و حتی هدایتی در یکی از شب‌های کنسرت اخیر گروه در تهران، یکی از مهمانان ویژه آن برنامه بود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی