اجرای آذری بانوان «پارلا» در تالار وحدت

سام بورنگ

 

رسانه نوا – نوای موسیقی آذربایجانی، همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸، توسط بانوان هنرمند تبریزی در تالار وحدت تهران به صدا درخواهد آمد.

«ماریا یزدانی» سرپرست گروه پارلا، درخصوص این اجرا عنوان کرد: «گروه موسیقی «پارلا» پس از اجرای موفق سال قبل که با استقبال خوب علاقمندان به موسیقی و آیین های فولکلور آذربایجانی مواجه شد، این بار ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ همزمان با عید نیمه شعبان، در تالار وحدت تهران، دومین کنسرت رسمی خود را اجرا خواهد کرد.»

وی افزود: «هدف از تشکیل این گروه ایفای نقش موثر بانوان هنرمند، در حفظ و اشاعه موسیقی اصیل آذربایجانی و نیز صیانت از فرهنگ غنی اقوام ایرانی است. این کنسرت به همت مؤسسه ندای ایماژ تبریز و با همکاری مؤسسه هنر ماندگار قرن برای دومین بار برگزار می‌شود.»

این هنرمند که امیدوار است با حمایت های مسئولین فرهنگی استان آذربایجان شرقی، همزمان با رویداد فرهنگی تبریز ۲۰۱۸، سالی که تبریز بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده است، بتواند با گروه خود، برای بانوان شهرش به اجرا بپردازد، در پایان صحبت هایش خاطر نشان کرد: «در این برنامه، قطعاتی همچون تئزگل، ساری گلین، سامان یولو، تئللرینی یان دارا قئز، جان مریم، یاندیردین قلبیمی، آمان اوچو، داشلی قالا، لاچین، شکار آهو و… اجرا خواهد شد. ناگفته نماند «فاطمه محمدی» طراحی و کارگردانی حرکات آیینی را در کنسرت پیش روی گروه «پارلا» بعهده دارد، تهیه کننده و مدیر برنامه گروه «غلامرضا میرزازاده»، تنظیم کننده قطعات «حسن خجسته»، مجری و کارشناس ادبی کنسرت نیز «دکتر زهرا احمدی» است.»

گفتنی است شروع فعالیت موسیقایی «ماریا یزدانی» از سال ۱۳۷۶ زیر نظر غلامرضا میرزازاده در گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز تبریز بوده است. آواز، سلفژ و صداسازی را زیر نظر اساتیدی همچون «اسفندیار قره باغی»، «خسرو نژادآریا» و «مسعود امیرسپهر» فرا گرفته است. از فعالیت های این بانوی هنرمند می توان به همکاری با گروه های موسیقی «باریش»، «آوای شهریار»، «ایماژ» و «سس»، بعنوان گروه کُر و بک وکال اشاره کرد. همکاری در تولید و اجرای دهها موسیقی نمایش، فیلم و سریال، برنامه های تلویزیونی و آلبوم های موسیقی و حضور در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی، اجرای موسیقی در هفته های فرهنگی ایران در کشورهای ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان نیز از جمله ثبت شده ها در پرونده هنری «ماریا یزدانی» است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی