«۲۰ قطعه برای عود» اثری از شهرام غلامی منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – شهرام غلامی نوازنده و پژوهشگر موسیقی تازه ترین اثر پژوهشی خود را با عنوان «۲۰ قطعه برای عود» در بازار موسیقی منتشر کرد.

به گزارش رسانه نوا، موسسه فرهنگی هنری «ماهور» تازه ترین اثر پژوهشی موسیقایی شهرام غلامی نوازنده و پژوهشگر موسیقی با عنوان «۲۰ قطعه برای عود» را در دسترس علاقه مندان قرار داد.

در توضیح این اثر آمده است:

«در موسیقی ایرانی معمولاً رسم بر این است که وقتی نوازنده‌ای اثر یا آهنگی خلق و منتشر می‌کند روی جلد آثار خود می‌نویسد، قطعاتی برای تار، بربت، سه‌تار … و این بدان معناست که نوازنده یا صاحب اثر، برای ساز قطعاتی را ساخته که ویژگی‌های و روند تکنیکی خاصی را برای آموزش و بهبود کیفیت نوازندگی دارد.

این مقدمه را گفتم که اشاره کنم به این نکته که قطعات این مجموعه از این قاعده مستثنی نیستند. اگر بخواهم مختصر توضیحی راجع به قطعات داشته باشم باید اشاره کنم به تکنیک‌هایی از موسیقی‌های مختلف، از موسیقی‌های قومی ایران که در این شیوه‌ بربت‌نوازی جا می‌گرفته و یا به نوعی با این شیوه تلفیق شده است. به واسطه‌ همین تاثیرپذیری و تلفیق که در اکثر قطعات وجود دارد تکنیک‌هایی برای بربت خلق شده که نه تنها تازگی و طراوت را برای نوازندگان به ارمغان می‌آورد بلکه برای سازهای مضرابی دیگر و حتی تا حدودی برای سازهای کششی قابل استفاده است».

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی