شهرام ناظری این بار با «درفش کاویانی» آمد

مدیر وبسایت

رسانه نوا – آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری شوالیه آواز ایران و به آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر شد.

پس از نزدیک به یک دهه تلاش؛ آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای شهرام ناظری شوالیه آواز ایران، به آهنگسازی «فرید الهامی» و براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی فردوسی»، منتشر شد. شهرام ناظری پس از سال‌ها در آلبوم «درفش کاویانی» یک‌بار دیگر با ساز مقامی تنبور، حماسه‌سرایی (شاهنامه‌خوانی) کرده و در این اثر موسیقایی آواهای چند هزار ساله «هوره» و «مور» و همچنین مقام‌های باستانی تنبور را اجرا کرده است.

انتخاب اشعار و آهنگسازی «درفش کاویانی» بر اساس فضاهای مقامی و سنتی برعهده «فرید الهامی» بوده و استفاده از نقال خانم و همچنین همراهی ساز چنگ با آن، از دیگر ایده‌های نو این آهنگساز بوده است. «سارا عباس‌پور» بانوی نقال که براساس اصالت‌های نقالی قهوه‌خانه‌ای و پرده‌خوانی و تلفیق آن با نمایش در کنار «نازلی بخشایش» به عنوان نوازنده چنگ، گروه موسیقی «فردوسی» را در آلبوم «درفش کاویانی» همراهی کرده‌اند. اعضای گروه موسیقی «فردوسی» در آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران عبارتند از:

ـ نوازندگان تنبور: فرید الهامی، فرنود الهامی، مهراب اسرافیلی، آرمان دکه‌ای، پریسا کلهر

ـ نوازنده عود :سعید نایب محمدی

– نوازنده دیوان :صابر نظرگاهی

ـ نوازنده کمانچه: یونس پاکنژاد

ـ نوازنده کمانچه آلتو :سینا علم

ـ نوازنده چنگ :نازلی بخشایش

ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای ابداعی و ضرب زورخانه: فرهاد صفری

– نوازنده دف: شهریار نظری

کارگردان آلبوم تصویری «درفش کاویانی» برعهده «اهورا ذوالنور» بوده است که ضبط وتدوین این اثر بیش از یک سال به طول انجامید.

«گودرز تتری» به عنوان سرمایه‌گذار، بعد از نزدیک به یک دهه تلاش گروه موسیقی «فردوسی» در انجام پروژه «درفش کاویانی»، حمایت‌های لازم را انجام داده است. وی تمام هزینه های پروژه ی شاهنامه گروه فردوسی را شخصا تقبل نموده و صرفا به دلیل عشق و علاقه به فردوسی بزرگ و فرهنگ کهن ایران باستان این کار را انجام داد. این آلبوم توسط نشر موسیقی ایران‌گام به بازار موسیقی کشور عرضه شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی