شهرام ناظری: موسیقی این روزها «سطحی»، «بی‌کلاس» و «عوامانه» است

سام بورنگ

رسانه نوا – آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با بزرگداشت زنده‌یاد دکتر افشین یداللهی و حضور شهرام ناظری برگزار شد.

این مراسم ساعت ۱۸ شنبه ۲۶ فروردین ماه در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران آغاز شد. فرزاد حسنی مجری این مراسم بود که بخشی از آن، به گرامیداشت یاد افشین یداللهی ترانه سرای تازه درگذشته و دبیر بخش ادبی این رویداد اختصاص داشت. این مراسم در دو بخش برگزار شد، اهدای جوایز به برگزیدگان در شاخه‌های شعر، نقاشی، فیلم کوتاه و داستان نویسی (کارکنان و استادان و بخش ادبی دانشجویان علوم پزشکی) بخشی از این رویداد بود.

پخش فیلم بزرگداشت افشین یداللهی و بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی و اجرای قطعاتی توسط شهرام ناظری که مورد توجه دانشجویان قرار گرفت، بخش دیگر این مراسم بود که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

در قسمت دوم برنامه که بعد از اذان برگزار شد، شهرام ناظری روی سن رفت. حضور این خواننده با استقبال دانشجویان همراه بود. ناظری در ابتدای سخنانش با تشکر از برگزار کنندگان این رویداد گفت: خوشحالم که این سعادت نصیبم شد تا در جمع دانشجویان باشم. در سال های پس از پیروزی انقلاب هر جا، مراسمی به دعوت دانشجویان بوده، حضور داشته ام. موسیقی سنتی بخش کوچکی از موسیقی ملی ایران است. من بیش از سی سال است که به تلویزیون نرفته‌ام و از  نعمت سخن گفتن در این رسانه بهره‌مند نیستم، بنابراین معمولا در چنین برنامه‌هایی درباره رشته اصلی‌ام موسیقی صحبت می کنم. وظیفه خودم می دانم که هر بار در جمع دانشجویان قرار می‌گیرم نکته‌ای هر چند کوچک درباره موسیقی  به اطلاع آنان برسانم.

ناظری در ادامه از وضعیت موسیقی این روزها انتقاد کرد و گفت: بسیاری از موسیقی هایی که این روزها می‌شنویم سطحی، عوامانه و بی کلاس هستند و کمتر موسیقی جدی شنیده می شود. حتی موسیقی که از تلویزیون پخش می‌شود معمولا سطح پایین است. امیدوارم به هنر، فرهنگ و میراثی که از نسل های قبل به ما رسیده توجه کنیم و با نگاه دقیق‌تر به آنها، نقش موثرتری در سازندگی کشورمان داشته باشیم.

پس از پایان اجرای این خواننده و گروه مولانا، شهرام ناظری به اصرار دانشجویان برای ادامه برنامه، قطعه «اندک اندک جمع مستان می‌رسند» را اجرا کرد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی