محسن حسینی: تم اولیه سنتور فیلم سنتوری را من برای چاووشی اتود زدم

سام بورنگ

رسانه نوا – محسن حسینی، کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه تهران، آهنگساز ، و نوازنده با سابقه موسیقی سنتی و ارکسترال که پیش از این آلبوم‌ها و قطعات زیادی از او با صدای خوانندگانی همچون علیرضا قربانی، سالار عقیلی، علیرضا افتخاری، حجت اشرف زاده، حسام الدین سراج، سینا سرلک، وحید تاج، محمد معتمدی، عبدالحسین مختاباد و … شنیده بودیم از آغاز رسمی فعالیت خود در زمینه خوانندگی خبر داد.

وی درباره خوانندگی آثار خودش گفت: وقتی پس از گذراندن سالهای متمادی در زمینه آهنگسازی و ساخت کارهای ریز و درشت در این وادی، نگاهی به خوانندگان همدوره خودم که با همزمان با من فعالیت موسیقیشان را شروع کرده بودند و با هم کارهای مشترک فراوانی داشتیم انداختم،متوجه شدم که ناخودآگاه دارم از پایین به بالا نگاه می‌کنم و آنها دیگر رو به روی من نیستند.

روزی که برای یکی از دوستان پزشکم نزدیک یک ساعت توضیح میدادم که خواننده فقط با صدای زیبایش آهنگ را خوانده و فکر و ایده برای کسی دیگر به نام آهنگساز است و نهایتا یک آهنگ زیبا محصول تلاش افراد زیادی چون ،شاعر ،صدابردار ، نوازنده و غیره است ، تصمیم گرفتم به اصطلاح طرحی نو دراندازم . ضمن اینکه عدم رعایت حقوق معنوی آهنگسازان باعث گرایش آنها به خواندن آثار خودشان با هدف بهره مندی بیشتر  از منافع آثارشان شده است.

او در ادامه درباره فضای آهنگهایی که خوانده گفت: من قبلا هم کارهایی زیادی خواندم که البته همه در ژانر موسیقی ایرانی بوده و بعضی از آنها بارها از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شده و حتی برخی مانند پابوس منتشر هم شده است. ولی بعد از تست زدن های فراوان ، شاخه ای از موسیقی پاپ  که در واقع موسیقی الکترونیک با رنگ و بوی ایرانی است را انتخاب کردم و کارهایی را در این زمینه خواندم که آهنگ پیله نخستین آنهاست. قطعه ی پیله مراحل مجوز وزارت ارشاد را طی کرده و به زودی منتشر خواهد شد و موزیک ویدئوی آن هم در حال تهیه است و بعد از پخش نسخه صوتی آن منتشر خواهد شد. ضمن اینکه آهنگ و تنظیم همه کارها را خودم انجام داده ام .

حسینی درباره ی چگونگی گذار خود از حال و هوای موسیقی سنتی و ارکسترال به فضای پاپ و الکترونیک این گونه توضیح داد: من سال‌های خیلی دور این تجربه را داشته‌ام و حتی یک آلبوم پاپ نیز آهنگسازی کردم که آن موقع بنا به دلایلی، با گروه تولید آلبوم تصمیم گرفتیم منتشرش نکنیم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تم اولیه سنتور فیلم علی سنتوری را من برای محسن چاوشی اتود زدم و پیش آقای مهرجویی بردیم  که البته آن نسخه فقط یک اتود تقریبا بداهه بود و باید کامل می شد ولی برای مجاب کردن آقای مهرجویی که سنتور روی آهنگ چاوشی و فیلم علی سنتوری جواب میدهد کاملا مناسب بود. هرچندآهنگسازی آن فیلم قسمت من نشد.

خود محسن چاوشی هم در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرده و ماکت کار هم موجود است و عجیب تر اینکه  روی ماکت آهنگ «رفیق من» از  محسن چاووشی ،در انتهای آهنگ، من یک تکه تکنوازی به صورت آوازی اجرا کرده ام که شدیدا تداعی کننده بخش نسبتا شنیده شده ای از نسخه نهایی آن آهنگ شده است. ظاهرا در آنجا من جلوجلو ذهنیت آهنگساز سنتوری را حدس زده بودم !!

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی