خداحافظی سایمون رتل با ارکستر افسانه‌ای فیلارمونیک برلین

رسانه نوا – سایمون رتل، یکی از بزرگترین رهبران ارکستر زندۀ دنیا، آخرین کنسرت خود را با ارکستر فیلارمونیک برلین روز یکشنبه رهبری و پس از ۱۶ سال کار با این گروه با آنها خداحافظی کرد.

رتل در این سال‌ها توانست تصویر این ارکستر را به عنوان یک ارکستر معتبر و باشکوه بازسازی کند. او که حالا برای رهبری ارکستر سمفونی لندن آماده می‌شود همراه همسر چکی‌اش، مگدالِنا کوزِنا، که یک خوانندۀ متزو سوپرانو است در امفی‌تئاتر وایدبونۀ برلین حاضر شد و آخرین رهبری‌اش را انجام داد.
مایستروی ۶۳ سالۀ بریتانیایی که به تازگی شغل جدیدش را به عنوان رهبر ارکستر سمفونی لندن آغاز کرده است اقامت خود را در کنار خانواده‌اش در برلین ادامه خواهد داد.

رتل در بخشی از گفتگوی خود با وب‌سایت فیلارمونیک برلین دربارۀ این گروه گفت: ارکستر برلین «با مشقات زیادی متولد شد و همیشه این سطح را حفظ خواهد کرد.»

او گفت این ارکستر شبیه هیچکدام از گروه‌هایی که با آنها همکاری داشته نبوده و بیشتر شبیه «یک کوارتت زهی غول‌آسا است». او حتی پس از یک دهه و نیم همکاری با این ارکستر اظهار داشت اینکه چطور این ارکستر به ثمر نشست برایش به شکل رازی باقی مانده است.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت: «جهان تغییرات عظیمی کرده و آنها، چه خودشان بدانند چه ندانند در یک موقعیت ممتاز قرار گرفته‌اند. به اعتقاد من آنها اکنون بخشی از قلب تپندۀ شهر هستند.»

روز یکشنبه هزاران نفر برای شرکت در این اجرا در باران رانندگی کردند و به‌جای تماشای بازی آلمان در جام جهانی ترجیح دادند در این سالن حضور پیدا کنند.

سمفونی شماره ۲ یوهان برامس با ۳۴ اجرا و پس از آن سمفونی شماره ۹ بتهوون با ۲۶ اجرا از پر اجراترین آثار دوران رهبری سامیون رتل در این ارکستر هستند. در طول سال‌های فعالیت رتل در ارکستر فیلارمونیک برلین ۵۳ موزیسین جدید به این ارکستر پیوستند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی