بابی وی خواننده پاپ آمریکایی درگذشت

سام بورنگ

رسانه نوا – بابی وی، خوانندۀ پاپ آمریکایی روز دوشنبه در سن ۷۳ سالگی درگذشت. وی که یکی از محبوب ترین خوانندگان پاپ در سالهای شصت بود به آلزایمر مبتلا بود.

بابی وی که نام اصلی وی باب ولین بود، طی عمر حرفه ای خود ۳۸ بار در میان صد فرد مشهور جهان قرار گرفته بود. وی در طول دوران کاری خود بیش از ۲۵ آلبوم منتشر کرد و سال ۲۰۱۱ پس از ابتلا به آلزایمر از عرصه موسیقی خداحافظی کرد. این خواننده بیشتر با ترانه‌های پرطرفداری مانند «شب هزار چشم دارد»‌ و «مراقب محبوبم باش» شناخته می‌شد. خبر درگذشت این خواننده را فرزندش تایید کرد.

او خیلی زود در سال ۱۹۵۹ و زمانی که تنها ۱۵ سال داشت با شانس بزرگ زندگی خود روبه‌رو شد. در آن سال بادی هالی خواننده سرشناس آمریکایی در سانحه سقوط هواپیما درگذشت و این سبب شد که بابی وی جوان و گروه موسیقی‌ نوپایش جایگزین او در برنامه‌اش شوند.

وی که نام واقعی‌اش رابرت ولاین بود مدتی نیز با باب دیلن جوان همکار بود. دیلن که مدت کوتاهی در گروه وی نوازنده بود از جمله افرادی بود که ولاین پیشنهاد کرد نامش را به وی تغییر دهد.

این خواننده نخستین قرارداد کاری مهم خود را سال ۱۹۵۹ بست و پس از آن بود که آهنگ‌هایش در آغاز دهه ۶۰ میلادی یکی پس از دیگری به فهرست پرفروش‌های بازار موسیقی آمریکا راه یافت.

خواننده سرشناس آمریکا بیش از یک سال گذشته را در خانه تحت مراقبت پزشکی بود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی