بازیگر و خواننده سرشناس امریکایی در ۹۱ سالگی درگذشت!

هری دین استنتون
انيسا رئوفي

رسانه نوا – هری دین استنتون بازیگر توانمند و خواننده‌ی امریکایی در سن ۹۱ سالگی درگذشت. هری دین استنتون یک بار در مصاحبه‌ای گفته بود :«می‌بایست تصمیم بگیرم که خواننده شوم یا بازیگر. من همیشه در حال آواز خواندن بودم. با خودم فکر کردم اگر بازیگر بشوم می‌توانم هر دو را باهم داشته باشم»

استنتون روز جمعه در سن ۹۱ سالگی، به مرگ طبیعی درگذشت. این بازیگر موفق سینما که به خاطر نقش‌های متفاوت و خاص در سینما و تلویزیون شناخته شده است و فیلم‌های درخشانی همچون «پاریس، تکزاس» و سریال‌هایی مثل Twin Peaks و Big Love را در کارنامه‌ی خود دارد بعد از این، به خاطر صدای تنور زیبایش نیز در خاطره‌‌ی مخاطبانش نقش خواهد بست.

استنتون در سال‌های فعالیت حرفه‌ای در سینما، هم در تعدادی از فیلم‌هایش ترانه‌هایی را ماهرانه اجرا کرد و هم همراه گروه خودش اجراهای زنده‌ای را روی صحنه برد. او همچنین با موزیسین‌های سرشناسی همچون باب دیلن و کریس کریستوفرسون روی صحنه رفت.

از جمله قطعاتی که او در فیلم‌های مختلف سینمایی خوانده است می‌توان به قطعه‌ی Just a Closer Walk With Thee اثر Randy Travis اشاره کرد که در فیلم لوک خوش‌دست آن را اجرا می‌کند البته او در همان فیلم قطعات Midnight Special و Ain’t No Grave Can Keep My Body Down را هم اجرا کرده که در آلبوم موسیقی متن فیلم نیست. در فیلم پاریس، تکزاس نیز بازخوانی او از قطعه‌ی فولک مکزیکی به نام Canción Mixteca وجود دارد.

استنتون در سال ۱۹۸۹ همراه باب دیلن و پسرخوانده‌اش روی صحنه رفت و در کنار آنها دو قطعه را اجرا کرد. استنتون در قطعه‌ی دوم نوازندگی هارمونیکا را نیز بر عهده داشت. او در سال ۲۰۱۳ همراه کریس کریسفتوفر در سینماتک سینه‌فمیلی لس‌آنجلس قطعه‌ی Lovin’ Her Was Easier را اجرا کرد و در فصل سوم سریال Twin Peaks، سریال دیوید لینچ نیز بازخوانی قطعه‌ی Red River Valley از او وجود دارد.

یکی دیگر از تجربه‌های موسیقی استنتون پیوستن به کریستوفر و جانی دپ روی صحنه و بازخوانی قطعه‌ی Everybody’s Talkin در سال ۲۰۱۶ است. این اجرا در مراسم اهدای جایزه‌ی هری دین استنتون بود و استنتون جایزه‌ی افتتاحیه‌ی این مراسم که را که به نام خودش بود دریافت کرد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی