«امی واینهاوس» در رتبه‌ نخست صد آلبوم برتر قرن ۲۱

سام بورنگ

رسانه نوا – فهرست ۱۰۰ آلبوم برتر موسیقی قرن ۲۱ توسط نویسندگان روزنامه «گاردین» منتشر شد و آلبوم «بازگشت به سیاهی» اثر «امی واینهاوس» در رده‌ نخست قرار گرفت.

به گزارش رسانه نوا به نقل از ایلنا، روزنامه‌ «گاردین» فهرست ۱۰۰ آلبوم برتر موسیقی قرن ۲۱ را به انتخاب نویسندگان خود در حالی منتشر کرده است که آلبوم «بازگشت به سیاهی» اثر «امی واینهاوس» در رده‌ نخست قرار دارد.

«بازگشت به سیاهی» در پنجاهمین دوره جایزه گرمی برنده‌ پنج جایزه شد. ترانه‌ این اثر را خود «واینهاوس» سروده است. این اثر سومین تک‌آهنگ از دومین و آخرین آلبوم استودیویی ایمی واینهاوس با همین نام بود. آلبومِ دیگری از این خواننده با نام «فرانک» در رده ۵۷ این فهرست دیده می‌شود. اما اثر «اینه» اثر گروه «راک د استروکز» در رده دوم و آلبوم «فانتزی پیچیده تیره زیبای من» اثر کانیه وست، رپر مشهور در رده سوم این فهرست قرار دارند.

«پروانه» اثر کندریک لامار و «آوای نقره» اثر ال‌سی‌دی ساوندسیستم نیز به ترتیب چهارمین و پنجمین آلبوم برتر قرن ۲۱ به انتخاب گاردین هستند. آلبوم «بیانسه» به خوانندگی بیانسه هم در میان ۱۰ آلبوم برتر حضور دارد و جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است. نام همسر او، جی‌زی نیز با آلبوم «بلوپرینت» که رتبه سی‌ام را به خود اختصاص داده، در فهرست صدتایی گاردین دیده می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی