دی.جی آویچی در ۲۸ سالگی درگذشت!

آویچی

رسانه نوا – آویچی، دی.جی مشهور نامزد گرمی با تعدادی از بزرگ‌ترین هیت‌های یک دهه اخیر درگذشت.
مرگ آویچی دی.جی سوئدی که ملودی‌های شورانگیزِ پاپ-هاوس‌اش او را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تهیه کنندگان موسیقی دنس کرده بود، هوادارانش را در شکی عمیق فرو برد. آویچی تنها ۲۸ سال داشت. او همیشه در میان بزرگ‌ترین اسم‌های جشنواره ها جای داشت و قطعاتش میلیون‌ها بار در سراسر جهان استریم شده بود. نام آویچی در کنار برخی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت موسیقی قرار گرفته بود اما سال‌ها بود که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد.

تیم برگلینگ در سال ۱۹۸۹ در استکهلم به دنیا آمد. مادرش آنکی لیدن بازیگر بود که از فیلم‌های مشهورش می‌توان به «زندگی سگی من» به کارگردانی لاسه هاستروم اشاره کرد، فیلمی که کاندیدای اسکار هم شد.

آویچی یکبار گفته بود: «ما با خواندن ترانه‌های بزرک فولک بزرگ شدیم . حس کردن این ملودی‌ها لذت بخش است. شما با ملودی‌های درون خودتان بزرگ می‌شوید. من فکر می‌کنم ملودی شرست هر کسی را شکل می‌دهد.»

دی.جی پیت تانگ حدود یک دهه قبل در یک برنامه استعدادیابی آویچی را ملاقات کرد و کمی بعدتر با همکاری او قطعه «Manman» را تحت لیبل خودش منتشر کرد. (اولین قطعه آویچی).

تانگ در سال ۲۰۱۴ در گفتگو با ایوینینگ استاندارد، اعلام کرد: «به وضوح او استعداد بسیار قدرتمندی در ساختن ملودی دارد و در ساخت قطعات پختگی بی‌نظیری از خود نشان می‌دهد. حسرت می‌‎خورم از اینکه قرارداد طولانی‌تری با او امضا نکردم.»

آویچی پس از اینکه با تعدادی تک آهنگ نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، با ترانه بلند «level» در سال ۲۰۱۱ شهرت خود را جهانی کرد. این موفقیت با تم‌های پرهیجان مشهورش هم‌چون « I could be the one» و «Wake me Up» دو چندان شد.

پس از مرگ ایمی واین‌هاوس در ۲۷ سالگی ، اویچی دومین ستاره بزرگ موسیقی پاپ در قرن بیست و یکم است که با مرگ در جوانی علاقمندانش را شوکه کرد. او در شهر مسقط در کشور عمان و در ۲۸ سالگی درگذشت. علت مرگ او مشخص نیست. آویچی سال ۲۰۱۶ با اجرای زنده خداحافظی کرده بود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی