بی بی سی موزیک جای خالی گلاستونبری را پر می‌کند

انيسا رئوفي

رسانه نوا – بی بی سی موزیک BBC Music اعلام کرد قصد دارد در سال آینده جشنواره‌ی موسیقی عظیمی را راه‌اندازی کند که جایگزین فستیوال محبوب گلاستونبری شود.
جشنواره‌ی موسیقی گلاستنبری که هر ساله در مزرعه‌ای در روستای پیلتون در انگلستان برگزار می‌شود طبق یک سنت قدیمی هر شش سال یک بار به مزرعه‌ای که محل برگزاری آن است به خاطر مسائل زیست محیطی استراحت می‌دهد و در آن سال که a fallow year نام دارد برگزار نمی‌شود.
اما در این میان BBC جزئیاتی را درباره‌ی یک فستیوال بزرگ و باشکوه اعلام کرد که قرار است در چهار نقطه‌ی مختلف در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی برگزار شود.

این جشنواره‌ی ۴ روزه قرار است در تعطیلات ماه می انگلستان (۲۵ تا ۲۸ می) برگزار شود و هنرمندانی را برای اجرا به صحنه بیاورد که مخاطبان جدی رادیو ۱، ۲، ۳ و ۶ بی‌بی‌سی را هیجان‌زده کند.

پوشش رسانه‌ای این جشنواره نیز ظاهرا بسیار شبیه به پوشش رسانه‌ای جشنواره‌ی گلاستنبری خواهد بود. بی بی سی میوزیک

این رویداد در واقع جایگزین جشنواره‌ی Big Weekend (بزرگترین رویداد موسیقی رایگان در اروپا که در انگلستان و توسط رادیو ۱ بی‌بی‌سی برگزار می‌شود) خواهد شد اما ظاهرا هیچ برنامه‌ای برای اینکه یک رویداد سالانه باشد و پس از ۲۰۱۹ و برگشت گلاستنبری همچنان ادامه پیدا کند وجود ندارد. بی بی سی میوزیک

باب شنان، کارگردان رادیو بی‌بی‌سی و بخش موسیقی این رادیو گفت: « BBC Music در کنارهم جمع کردن مردم برای تجربه‌ی مشترک مناسبت‌های خاص دارد، قدمت زیادی دارد و این بزرگترین رویداد مستقل موسیقی است که تا کنون به دست این رادیو برگزار می‌شود. ما از این تنوع موسیقی استقبال می‌کنیم و خوشحالیم که قرار است در چهار نقطه‌ی مختلف این سرزمین شاهد آن باشیم. این جشنواره بهترین موسیقی بریتانیا را به گوش جهان و بهترین موسیقی‌های جهان را به گوش بریتانیا خواهد رساند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی