ادای دین به چهل سالگی «خروج» باب مارلی

انيسا رئوفي

رسانه نوا – زیگی مارلی فرزند باب مارلی خواننده‌ی سرشناس سبک رگه، یکی از موفق‌ترین آلبوم‌های پدرش را که «خروج» نام دارد بازسازی کرده و نسخه‌ی جدیدی از آن را در روز سالگرد چهل سالگی این آلبوم منتشر خواهد کرد.آلبوم «خروج» Exodus از گروه باب مارلی و ویلرز Bob Marley & the Wailers در اصل روز سوم جون ۱۹۷۷ برای اولین بار منتشر شد. خانواده‌ی مارلی و شرکت‌های آیلند رکوردز و UME برای جشن چهلمین سالگرد این آلبوم که مجله‌ی تایمز آن را «بهترین آلبوم قرن بیست و یک» نامگذاری کرده، سری جدیدی طراحی کرده‌اند که در بسته‌های مختلف و در نسخه‌های مختلف ارائه خواهد شد. سه سری از این مجموعه‌ها حاوی آلبوم «خروج ۴۰- جریان ادامه دارد» – The Movement ContinuesExodus 40 هستند که زیگی مارلی فرزند باب آن را به کمک بازبینی دقیق جلسات ضبط آلبوم اصلی و بازخوانی تعدادی از قطعات تهیه کرده است. او در بازبینی جلسات ضبط این آلبوم لاین‌های آوازی و صداهایی پیدا کرده که قبلا شنیده نشده و در آلبوم مورد استفاده قرار نگرفته است. همچنین در بخش ترانه و نوازندگی هم متریال شنیده نشده به دست آورده و از آن‌ها در خوانش جدید خودش از آلبوم باب مارلی استفاده کرده است.
روز دوم جون سال جاری مطابق با ۱۲ خرداد UMe نسخه‌ای از «خروج ۴۰» روانه‌ی بازار خواهد کرد که حاوی آلبوم اوریجینال «خروج» و نسخه‌ی جدید زیگی است. البته این مجموعه در نسخه‌های متفاوت و پک‌های متنوع عرضه خواهد شد به عنوان مثال یکی از مجموعه‌ها حاوی اجرای زنده‌ی «خروج» خواهد بود و دیگری یک نسخه‌ی محدود واینیل است.
آلبوم «خروج» نهمین آلبوم استودیویی باب مارلی و ویلرز است که بسیار موفق بوده و شامل قطعات معروفی از این گروه مثل «One Love» و «Three Little Birds» است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی