آخرین اثر پادشاه راک اند رول

رسانه نوا – آخرین آلبوم چاک بری افسانه‌ی موسیقی راک اند رول که چندی پیش در نود سالگی درگذشت منتشر شد. این آلبوم که «چاک» Chuck نام دارد شامل قطعات جدیدی از این هنرمند است که طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ نوشته و ضبط شده‌اند.
چاک بری که برای نسلی از امریکایی‌ها که پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده بودند راک اند رول را به ارمغان آورد در مارچ ۲۰۱۷ درگذشت. او در سالگرد تولد ۹۰ سالگی‌اش اعلام کرد که آلبوم جدیدی در راه دارد و در سال ۲۰۱۷ آن را منتشر خواهد کرد. او هنگام اعلام این خبر از آلبوم جدیدش به عنوان آخرین اثری که از او منتشر خواهد شد نام برد.
با توجه به اینکه پیش از این آلبوم، آخرین اثری که از بری منتشر شده بود آلبوم Rock It در سال ۱۹۷۹ است می‌توان گفت «چاک» اولین اثر او بعد از ۳۸ سال است . آلبوم جدید او به همسرش تلمتا تادی بری تقدیم شده و دو فرزند بری در این اثر حضور دارند. اینگرید، فرزند دختر بری، هارمونیکا و چارلز فرزند پسرش گیتار نواخته‌اند. از دیگر هنرمندانی که در این آلبوم حضور دارند می‌توان به تام مورلو Tom Morello، نوازنده‌ی گیتار (عضو گروه‌ Rage Against the Machine – عضو سابق Audioslave) و گری کلارک جونیور Gary Clark Jr، نوازنده‌ی مطرح سبک بلوز اشاره کرد.
اولین تک‌آهنگ آلبوم چاک، به نام Big Boys (پسران بزرگ) روز ۲۱ مارچ مصادف با ۳۰ اسفند و دو تک‌آهنگ دیگر به ترتیب در تاریخ‌های ۲۶ اپریل و ۲۴ می منتشر شدند. تک‌آهنگ آخر به نام Lady B. Goode دنباله‌ای است برای قطعه‌ی معروفی از این هنرمند به نام Johnny B. Goode که در سال ۱۹۵۸ منتشر شد.
این آلبوم شامل ده قطعه و نزدیک به ۳۵ دقیقه است. تهیه کنندگی آلبوم را خودِ بری بر عهده داشته و توسط کمپانی دالتون و دکا منتشر شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی