آهنگساز دیوید شیا برای اتاق ۴۰ آهنگ ساخت

مدیر وبسایت

رسانه نوا – هر چند دیوید شیا سال‌های سال است که برای آهنگ سازی، «پیانو» نواخته و این کار را در آلبوم جدید خود نیز تکرار کرده است، ولی او این کار را در اتاق ۴۰ نیز انجام داده که احتمالا هزینه زیادی دربر داشته است.

آهنگ “The Prisoner” که کاوری از آهنگ منتشر شده در سال گذشته شیا با عنوان “Piano I” است، نمایانگر قدرت تک نوازی و صرف بیش از ده ها سال در عمل، نوشتن، گوش دادن، بررسی و ضبط است.

مسلما در گذشته آهنگ‌های شیا برای اهل فن بسیار پیچیده بود و به راحتی هر کسی نمی توانست آن را درک کند، ولی در واقع قطعاتی که او با پیانو می نواخت حاصل تعامل فیزیکی و نوشتن موسیقی به سبک خودش بود. در واقع همین عامل یکی از دلایل تمایز وی بود.

او در وب سایت اتاق ۴۰ می نویسد: «اگر چه من همیشه در تک نوازی ها و کارهای گروهی خود پیانو می نواختم، اما هرگز در رویدادهای بزرگ و اجرای بزرگ حتی حاضر به چالش کشیدن کارهای گذشته خود نیز نبودم. چرا که مدل نوشته های من برای دیگران با خودم بسیار فرق می کند.»

اگرچه بعد ها او مجموعه ای از آثار تکنوازی پیانو خود را برای هواداران وارد بازار کرد.  

او در مورد کارهایش می گوید که انگار به واسطه فرآیندی فیزیکی و آگاهانه در درونش و به صورت خود جوش تشکیل می شود. گوش دادن به آهنگ های وی، نشان گر این است که او در زمان گیر کرده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی