پشتیبانی سه غول عرصه موسیقی از فیسبوک!

رسانه نوا – کمپانی فیسبوک قرارداد جدیدی را با کمپانی سرشناش وارنر برای به‌اشتراک‌گذاشتنِ قطعات موسیقی تولید شده در این کمپانی امضا کرد.
براساس این قرارداد، از این پس می‌توان قطعاتی را که تحت لیسانس وارنر منتشر شده است در پست‌های فیسبوکی به‌اشتراک گذاشت.

این قرارداد درست چند ماه پس از آنکه فیسبوک قرارداد مشابهی را با UMG (کمپانی یونیورسال) منعقد کرد بین فیسبوک و وارنر امضا شد. فیسبوک اخیرا با انعقاد قراردادهای مختلف با کمپانی‌های بزرگ عرصه موسیقی سعی می‌کند رقابت خود را با شبکه‌های اجتماعی دیگر ادامه دهد. این کمپانی همچنین قراردادهای دیگری را با سونی ای‌تی‌وی یکی از بزرگترین ناشران موسیقی در دنیا امضا کرده است و به این ترتیب در حال حاضر هر سه کمپانی عظیم موسیقی را پشت سر خود دارد.

قرارداد فیسبوک با وارنر این اجازه را به کاربران فیسبوک و اینستاگرام می‌دهد که در پست‌ها و پیام‌هایی که رد و بدل می‌کنند از ویدئو یا فایل صوتی قطعات تحت لیسانس وارنر استفاده کنند و به این ترتیب دیگر ویدئوها و قطعاتی که کاربران استفاده می‌کنند به خاطر مشکلات کپی‌رایتی حذف نمی‌شود. بنابراین ممکن است کاربران از این پس از این شبکه اجتماعی بیشتر برای به اشتراک گذاشتن و همچنین دیدن ویدئوها استفاده کنند که هدف اصلی این کمپانی از امضای قراردهای اخیر است.

این خبر که به تازگی از جانب فیسبوک اعلام شد باعث می‌شود این کمپانی بیش از پیش در عرصۀ موسیقی قدرت بگیرد. متخصصین این دست‌آورد را پیشرفتی برای فیسبوک در رقابت دائمش با یوتیوب، وب‌سایت عظیم استریمینگ متعلق به گوگل، می‌دانند.

به گفتۀ اوبرمن، رئیس ارشد بخش دیجیتال کمپانی وارنر شراکت این دو کمپانی «به گسترش جهانی استریمینگ کمک می‌کند و باعث می‌شود هنرمندان بتوانند از این طریق درآمدهای تکمیلی داشته باشند.»

در حال حاضر وب‌سایت یوتیوب، پس از گوگل، دومین وب‌سایت پرطرفدار جهان است و فیسبوک پس از آن در رتبۀ سوم قرار دارد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی