برایان ردینگ در سن ۶۹ سالگی از دنیا رفت

مدیر وبسایت

رسانه نوا – برایان ردینگ، از بنیانگذاران و نوازندگان سابق گیتار باس گروه Five Man Electrical، در سن ۶۹ سالگی از دنیا رفت.

خبر مرگ ردینگ توسط Ottawa Citizen منتشر شد؛ مرگ او به دلایل طبیعی و پس از مدت ها  مبارزه با سرطان حنجره بوده است.

ردینگ از اعضای موسس Staccatos بود، گروهی کانادایی که تعداد انگشت شماری آهنگ در دهه ۶۰ میلادی پیش از این که نام خود را به گروه Five Man Electrical تغییر دهد، منتشر کرد. بزرگترین موفقیت این گروه در سال ۱۹۷۱ به لطف آهنگ “Signs” رقم خورد، که توانست سومین اهنگ برتر آمریکا در آن سال شود و گواهینامه RIAA را دریافت کند.

در حالی که گمان می‌رفت گروه در راه پیشرفت و موفقیت است، مشکلات ردینگ و درامر گروه مایکل بلانگر و نیز خروج او از گروه در حین ضبط آلبوم کوتاه “Sweet Paradise”، باعث متلاشی شدن گروه شد. البته خواننده لس امرسون نام گروه را در سال ۱۹۸۶ زنده کرد، و همچنان به همان شیوه قدیمی گروه به کار خود ادامه داده است.

ردینک در ادامه فعالیت های خود در دنیای موسیقی به تعدادی پروژه دیگر پیوست که هیچ کدام سود و تاثیرات تجاری گروه Five Man Electrical را برای او بدست نیاوردند، اما او به خاطر علاقه خود این مسیر را ادامه داد، در حالی که مجبور بود برای امرار معاش کارهای دیگری انجام دهد. 

دختر برایان، جنیفر ردیگ به Citizen گفت: «او عاشق اجرا بر روی صحنه بود و این کار را بیشتر از هر چیزی دوست داشت. او قلب و روح خود را در این کار گذاشته بود.»

گیتاریست گروه Five Man Electrical اضافه کرد: «رفتار برایان گرم، دوستانه، صمیمی و خوب بود. او کارهای بسیاری را برای بسیاری از مردم انجام داد. او یکی از بهترین نوازندگانی بود که من با او کار کرده بودم.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی