گیتاریست سابق گروه Wings، هنری مک کالو درگذشت

مدیر وبسایت

رسانه نوا – هنری مک کالو، که در برخی از اولین آثار گروه Wings گیتار می‌نواخت، درگذشت. این گیتاریست ایرلندی، همچنین با برخی از بزرگان راک نیز همکاری کرده بود، ۷۲ سال سن داشت.

مک کالو  عضو Spooky Tooth، گروه جو کاکر به نام Grease Band و گروه سنتی ایرلندی مردان سوئینی بود.

اما احتمالا او بیشتر به خاطر حضور در دومین آلبوم گروه Wings به نام “Red Rose Speedway” در سال ۱۹۷۳ به عنوان گیتاریست، شناخته می شود. همچنین “Hi, Hi, Hi” و “Live and Let Die” از تک آهنگ‌هایی است که با حضور او ضبط شده است.

مک کالو فعالیت خود را از دوران نوجوانی و در گروه های موسیقی محلی ایرلند شمالی شروع کرد. او بعدها به Éire Apparent پیوست که توسط چاس چندلر رهبری می شد. 

در پایان دهه ۶۰ میلادی، او به عنوان خواننده به گروه Grease Band پیوست.در همان زمان، او در اپرای راک عیسی مسیح گیتار زد و سپس برای تولید یک آلبوم به Spooky Tooth ملحق شد. او سپس با درخواست مک کارتنی دوباره به گروه Wings پیوست.

در سال ۲۰۰۰، او فعالیت خود را انتشار یک آلبوم انفرادی و اجرای کنسرت در سراسر اروپا ادامه داد. در اواخر سال ۲۰۱۲ حمله قلبی، او را در شرایط بحرانی قرار داد. در ماه مارس سال ۲۰۱۵، کنسرت خیریه ای برای مک کالو برگزار شد که شامل اجرای برنامه توسط پل کاراک، نیک لو و تعدادی دیگر بود.

در پی مرگ مک کالو، مک کارتنی در وب سایت رسمی خود اظهار داشت: «پس از این که شنیدم گیتاریست بزرگ گروه Wings، مک کالو درگذشت، بسیار ناراحت شدم. کار کردن با او واقعا لذت بخش بود. او یک موسیقیدان فوق العاده، با استعداد، دوست داشتنی و شوخ طبع بود. عمیق ترین همدردی خود و خانواده ام را به او تقدیم می کنم.» 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی