شبیه استیون هاوکینگ هستم!

کانیا وست

رسانه نوا – کانیا وست در گفتگویی در مجلۀ هالیوود ریپورتر گفت که در حال نوشتن کتابی فلسفی است. به گفتۀ او این کتاب که «Break The Simulation» نام دارد به تشنگی جامعه نسبت به مسئله عکس‌برداری می‌پردازد.
وست که ظاهرا در حال حاضر مشغول تولید آلبوم جدیدی است در هالیوود ریپورتر با یک طراح داخلی به نام اکسل ورورد که شهرت جهانی دارد به گفتگو نشست. او در این گفتگو اشاره کرد که در حال نوشتن کتابی فلسفی دربارۀ مفهومی جدید است که مدت‌هاست به آن فکر می‌کرده است.

«در حال حاضر مشغول نوشتن کتابی فلسفی به نام “Break The Simulation” هستم. این فلسفه یا بهتر است بگویم مفهوم – چون فسلفه بار سنگینی دارد – دربارۀ عکاس‌برداری است. من دربارۀ عکس هیچ طرفی را نمی‌گیرم، دربارۀ اینکه آدما نسبت به مسئله عکس و عکس‌برداری دچار عقده و وسواس شده‌اند. چون عکس‌برداری آدم را از زمان حال خارج می‌کند و به زمان گذشته یا زمان آینده می‌برد.»

«عکس‌برداری را می‌توان برای تهیه سند و تاریخ استفاده کرد اما خیلی اوقات انسان‌ها را تصاحب می‌کند. مردم زمان زیادی را به مرور خاطراتشان اختصاص می‌دهند. همیشه می‌خواهند تاریخ چیزی را بدانند، که البته خیلی مهم است اما من فکر می‌کنم اهمیت بیش از حد به آن داده شده است.»

او در بخش دیگری از این گفتگو خودش را با استیون هاوکینگ و همسرش (کیم کارداشیان) را با ماری آنتوانت! مقایسه کرد و گفت: «من فکر می‌کنم او ماری آنتوانت زمانۀ ماست» (ماری آنتوانت ملکۀ اتریشی خوش‌گذران و ولخرج و منفور فرانسه بود. از معروفترین افسانه‌ها دربارۀ او این است که در زمان قحطیِ فرانسه و انقلابِ مردم از کسی پرسید “مردم چه می‌خواهند؟” آن شخص پاسخ داد “گرسنه‌اند و نان می‌خواهند.” و ماری آنتوانت گفت: “حالا که نان نیست چرا شیرینی نمی‌خورند!”») وست دربارۀ مقایسه خودش با استیون هاوکینگ نیز گفت: «او هم همیشه ایده‌ها و نظریه‌هایش را تغییر می‌داد. چیزی را که صحتش را ثابت می‌کرد بعدها تکذیب می‌کرد و زیر سوال می‌برد»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی