انتشار یک کتاب صوتی از خواننده فقید موسیقی کانتری

انيسا رئوفي

رسانه نوا – یک مجموعه‌ی آیدیو از جانی کش به زودی منتشر می‌شود. کریس کرنل، خواننده‌ی گروه‌های Soundgarden و Audioslave که چندی پیش درگذشت از جمله هنرمندانی است که در این آلبوم حضور دارند. این آلبوم نسخه‌ی صوتی کتاب شعری است که سال گذشته منتشر شد و Forever Words: The Unknown Poems: The Music نام دارد.این اشعار که تا کنون هرگز چاپ نشده بودند بعد از مرگ کش در سال ۲۰۰۳ پیدا شدند و برخی از آن‌ها به تاریخ ۱۹۴۴ یعنی زمانی که کش ۱۲ سال داشت، ثبت شده‌اند.
نسخه‌ی خطی این اثر که پیش از این در سال ۲۰۱۶ منتشر شد کتابی بود از اشعار کش به ویرایش پل مولدون Paul Muldoon، شاعر ایرلندی برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر که تصویرهایی از دست‌نوشت‌های کش نیز در آن دیده می‌شد.
جانی کش که از همان آغاز کار در سال ۱۹۵۵ و ضبط اولین اثرش چهره‌ی مهمی در موسیقی دنیا بوده در این مجموعه اشعار و ترانه‌ها دنیا را از دریچه‌ی چشم‌های خود می‌بیند و درباره‌ی مسائل مهمی مثل عشق، درد، آزادی و اخلاق می‌نویسد. او همچنین نگاهش به فرهنگ، خانواده‌ی خودش و حتی کریسمس را برای ما بازگو می‌کند. این کتاب شاهدی است بر اینکه کش در تاریخ امریکا یک چهره‌ی ادبی است.
ایده‌ی ضبط آلبومی برای این اثر از آن‌جا آغاز شد که برد پیزلی، خواننده و ترانه‌سرای امریکایی سبک کانتری برای یکی از اشعار این کتاب موسیقی نوشت. بعد پروژه توسط جان کارتر کش، فرزند جانی کش آغاز شد. او به نیویورک تایمز درباره‌ی این اثر گفته است: «دلم می‌خواست مردم درک عمیق‌تری از پدرم داشته باشند شناختی بیشتر از مردی برجسته و دل‌نشین در لباس سیاه. فکر می‌کنم این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند این شناخت را پیدا کنند». در این آلبوم به غیر از کرنل و پیزلی هنرمندان دیگری نظیر جوئل، تی‌بون برنت و کیسی ماسگریوز حضور دارند.

کش در سال ۱۹۹۶ یکی از قطعات کریس کرنل به نام Rusty Cage را کاور کرده بود. کریس کرنل ۱۷ می در هتلش در سن ۵۲ سالگی درگذشت. دختر کرنل اخیرا در روز جهانی پدر نامه‌ای در برای کرنل نوشت و در آن گفت: «تو شایسته‌ی این هستی که یک روز اختصاصی به نام خودت داشته باشی تا در آن روز برای تو جشن بگیرند چون تو بهترین پدری هستی که هر آدمی می‌تواند داشته باشد»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی