لونی ماک در سن ۷۴ سالی درگذشت

علی رهبری

رسانه نوا – لونی ماک، گیتاریست پیشگام که کارهایش کمک بسازی در گسترش، محبوبیت و تعریف مجدد موسیقی مدرن بود، در سن ۷۴ سالگی به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

او در سال ۱۹۴۱ به دنیا آمد و در ایندیانا بزرگ شد. از همان سنین کودکی علاقه خود را به موسیقی و ابزار آلات آن نشان داد، به طوری که اولین گیتار خود را در سن ۶ سالگی به دست گرفت. وی در سال ۱۹۶۸ در این باره گفت: «به سختی می توانستم گردنم را بچرخانم. تمام اعضای خانواده من گیتاریست بودند. برادرم واقعا گیتاریست حرفه ای است. همه ما عاشق موسیقی بودیم. برادر من یک گروه حرفه ای موسیقی داشت.»

با شروع سال ۱۹۶۳ پیشرفت موسیقی مک آغاز شد و موسیقی وارد زندگی حرفه ای او شد. برخلاف کارهای او که از طرف هنرمندان بسیاری مورد ستایش قرار می گرفت، زندگی خانوادگیش وضعیت باثباتی نداشت. او مسلما سزاوار خانواده و زندگی بهتری بود.

از بهترین دوستان مک می توان به استیوی ری وان اشاره کرد. این دو بسیار به هم نزدیک بودند به طوری که او اغلب کارهای مک را تحت پوشش قرار می داد و نیز یک بار سود حاصل از درآمدهای کنسرت خود را به مک داد تا کمک حال وی برای مخارج درمانی اش باشد.

زمانی که از مک برای نصیحت گیتاریست های جوان سوال شد، وی با خنده گفت: «بهتر است گیتار خود را بیشتر از زنتان دوست داشته باشید. گفته مرا اشتباه برداشت نکنید. این گیتار در دست شما وسیله ای است که با آن باید خرج زندگی تان را به دست آورید، پس آن را بیشتر از هر چیزی دوست داشته باشید.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی