تشکیل نمادصلح با اجرای ١۵ هزار مخاطب

رسانه نوا – ۱۵ هزار نفر در جشنواره‌ی گلاستنبری با ایستادن شانه به شانه‌ی هم علامت صلح را روی زمین ساختند.
در حدود ۱۵ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌ی موسیقی گلاستنبری روز پنجشنبه دوش به دوش هم ایستادند و نشان «صلح» را روی زمین ساختند. این علامت رکورد سال‌های گذشته را شکست.
با شروع رسمی جشنواره‌ی موسیقی گلاستنبری در روز جمعه ۲ تیر، این رویداد یکی از اولین نمایش‌های وحدت در برابر چهره‌ی تروریست و رویدادهای اخیر منچستر و لندن بود.
این نمایش که توسط تیم برگزاری جشنواره طراحی و اجرا شد برای رساندن پیام صلح به جهانیان بود و رکورد سابق را که با شرکت ۵۸۱۴ نفر برای ساختن علامت مشابهی در فستیوال ایتاکا در نیویورک در سال ۲۰۰۸ به دست آمده بود، شکست.
یکی از شرکت کنندگان در گلاستنبری می‌گوید: «این نگرانی وجود داشت که حوادثی مثل حمله‌ی تروریستی منچستر یا لندن باعث جدایی مردم شود و آن‌ها را نسبت به اقلیت‌ها سرشار از نفرت کند. به همین جهت کنار هم جمع شدن و جشن گرفتن با افرادی از سنین و نژادها و مذاهب مختلف رفتاری بسیار دوست داشتنی بود. این رفتار اعتراضی بود نسبت به آن‌ها که پر از نفرت هستند و به آن‌ها نشان می‌داد که ما نمی‌ترسیم. ای کاش بتوانیم این رفتار را بیرون از گلاستنبری هم ادامه دهیم»
فضای ۳۶۰ هکتاری این جشنواره که اد شیران و گروه‌هایی مثل ردیوهد و فوفایتر در آن اجرا دارند خیلی جدی‌تر از سال‌های گذشته، توسط پلیس حفاظت می‌شود و سگ‌های یابنده که برای کشف مواد منفجره و مخدر آموزش دیده‌اند ساک‌های شرکت‌کنندگان را هنگام ورود بازرسی می‌کنند.
همچنین در مراسم امسال اتوبوس‌هایی برای رفت و آمد میان محل نشستن تماشاچیان و خارج از محوطه وجود دارد که پیروِ طرح ویژه‌ای به خاطر ترس مردم پس از وقایع تروریستی اخیر است. این طرح پس از آنکه الیسون دیویس ۳۷ ساله (از شرکت‌کنندگان کنسرت آریانا گرانده که در منچستر مورد حمله تروریستی قرار گرفت) با عوامل جشنواره گلاستنبری تماس گرفت و نگرانی خود را مبنی بر شرکت در این رویداد اعلام کرد در نظر گرفته و اجرا شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی