اعتراض به ساخت مجسمه پرهزینه دیوید بووی در انگلستان

رسانه نوا – پس از اینکه مجسمۀ دیوی بوی در باکینگهامشر مورد تعرض قرار گرفت یکی از هواداران جدی او اعلام کرد حاضر است در ازای اینکه عامل تخریب خود را معرفی کند ۵ هزار پوند به خیریه بی‌خانمان‌ها کمک کند.

مجسمه‌ای که به عنوان اولین مجسمۀ دیوید بوی، ستارۀ سرشناس پاپ که سال ۲۰۱۶ درگذشت، شناخته می‌شد و به تازگی روز یکشنبه ۲۵ مارچ در ایلزبری باکینگهامشر پرده‌برداری شده بود درست ۳۵ ساعت بعد یعنی روز ۲۷ مارچ توسط عده‌ای مورد تخریب قرار گرفت. گرافیتی‌هایی در قسمت جلوی مجسمه روی زمین و پشت آن روی دیوار با این مضمون نوشته شد: «اول بی‌خانمان‌ها را سیر کنید» و «RIP DB» (در آرامش بخواب دیوید بووی).
یکی از هواداران دیوید بووی، به‌نام الکس لورنت، پس از این اتفاق اعلام کرد حاضر است در صورتی‌که نویسندۀ این گرافیتی‌ها خود را معرفی کند ۵ هزار پوند به خیریۀ بی‌خانمان‌ها کمک کند.
این مجسمه در حال حاضر توسط عده‌ای داوطلب که سعی می‌کنند رنگ‌ها را از دیوارها و پیاده‌رو پاک کنند بازسازی می‌شود.
برخلاف پیغامی که تخریب‌گران روی این مجسمه ثبت کرده‌اند هزینۀ ۱۰۰ هزار پوندی ساخت این اثر توسط کمپینی که برای این کار راه‌اندازی شده بود جمع‌آوری شد و هیچ مبلغی از مالیات شهروندان به آن تخصیص پیدا نکرده است.
در واقع این مجسمه به پیشنهاد یکی از هواداران محلی بووی به نام دیوید استاپس ساخته شد. ایدۀ او این بود که مجسمه‌ای الهام گرفته از شخصیت‌های متعدد بووی در سراسر فعالیت حرفه‌ای‌اش، از جمله زیگی استارداست ساخته شود. او موفق شد موافقت شورای محلی را برای این پروژه جلب کند و بعد، از طریق راه‌اندازی کمپینی برای تهیه هزینۀ این اثر، ۱۰۰ هزار پوند جمع‌آوری کرد. البته بر اساس گزارش‌ها بیش از یک سوم اهداکنندگان از خارج بریتانیا بودند.
این مجسمه طراحی و ساخت اندرو سینکلر است و دارای نورپردازی خاص، یک دوربین و موسیقی است. تعدادی از قطعات مهم بووی بین بازۀ زمانی ۹ صبح تا ۹ شب هر ساعت یکبار از محوطۀ آن پخش می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی