انتشار ۱۰ قطعه مسکوت مانده از جیمی هندریکس

آلبوم دو سمت آسمان

رسانه نوا – «دو سمتِ آسمان» نام آلبوم جدیدی است از جیمی هندریکس، ستارۀ فراموش‌ناشدنی راک که به‌زودی منتشر می‌شود.دو سمتِ آسمان (Both Sides Of The Sky) که قرار است ۹ مارچ ۲۰۱۸ توسط کمپانی سونی لگسی منتشر شود شامل ۱۳ قطعه است که از آنها ۱۰ قطعه تاکنون منتشر نشده‌اند. متریال این قطعات همه از دوره‌ای بین ژانویه ۱۹۶۸ تا فوریه ۱۹۷۰ جمع‌آوری شده است. ادی کرامر که مهندس تمام پروژه‌های هندریکس پیش از مرگ او بوده در این آلبوم در کنار جان مک‌درموت و جِنی هندریکس، خواهر جیمی، تهیه‌کنندۀ اثر است.

در این آلبوم همچنین اسامی مهمانان گرانقدری همچون استفن استیلز، لونی یانگ‌بلاد و جانی وینتر به چشم می‌خورد و بازخوانی‌ای از قطعۀ جانی میچل در ووداستاک وجود دارد.

این آلبوم در واقع قسمت سوم و پایانی از سه‌گانه‌ای است که از آثار منتشر نشدۀ هندریکس منتشر شد. آلبوم اول با نام «Valleys of Neptune» در سال ۲۰۱۰ و آلبوم دوم به نام «People, Hell and Angels» در سال ۲۰۱۳ منتشر شدند.

سال گذشته لئون هندریکس، برادر کوچکتر جیمی، در گفت‌وگو با گاردین دربارۀ زندگی خانوادگی و الهاماتی که این خواننده اسطوره‌ای را به حرفۀ موسیقی کشاند صحبت کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۲ کتابی منتشر کرد به نام جیمی هندریکس: داستان یک برادر. لنون هندریکس هم مانند برادرش موزیسین است و تا کنون ۳ آلبوم منتشر کرده‌ است.

او در گفت‌وگو با گاردین گفت که جیمی از او مراقبت می‌کرد و توضیح داد که چطور جیمی هیچ‌وقت حتی یک وعدۀ غذایی را جا نمی‌انداخت. او همچنین دربارۀ الهام گرفتن جیمی برای خلق آثارش گفت: تمام موسیقی الهام است، انگار که «در روح» شما باشد. مثل باد می‌ماند. «من زمانی‌که جیمی پسربچه‌ای بیش نبود آنجا بودم. او با جارو بازی می‌کرد و جارو اولین گیتار او بود. بعد پدر می‌آمد و می‌دید شاخه‌های جارو همه‌جا ریخته و روی زمین پخش است چون جیمی تمام روز با گیتار جاروییش حرکات آکروباتیک انجام داده بود و به‌همین‌خاطر او را تنبیه می‌کرد.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی