داستان سیاهِ خودویرانگری‌ هنرمندان خلاق

جشنواره گلاستنبری

رسانه نوا – فیلم مستند جدیدی دربارۀ جشنوارۀ معروف گلاستنبری ساخته می‌شود که تاریخ منطقۀ لاست وِیگ‌نس را روایت می‌کند.
این منطقه برای بش از دو دهه بخش بزرگی از محوطه‌ای بود که جشنوارۀ گلاستنبری در آن برگزار می‌شده است اما بعد از اینکه برنامه‌ریز این جشنواره با مایکل ایوس اختلاف نظر پیدا می‌کند در محل نیز تغییراتی ایجاد می‌شود. این منطقه آخرین بار در تابستان ۲۰۱۷ بخشی از مناطق برگزاری گلاستنبری بود که از آن سال با شانگری لا جایگزین شد.

فیلم «گمشده در ویگ‌نس» اولین مستند موسیقی سوفیا اولینز تاریخچۀ این جشنواره را در این منطقه بیان می‌کند. این فیلم در زمانی حدود دوازده سال فیلم‌برداری شده و مهمان‌هایی مثل فت‌بوی اسلیم، کیت الن عضو اصلی گروه مدنس، کیت تمپست و بسیاری دیگر در آن حضور پیدا می‌کنند.
در بخشی از سیناپس فیلم در وب‌سایت رسمی آن نوشته شده فیلم «داستان سیاهِ خودویرانگری‌های هنرمندان خلاق و مستعد و تروماهای پشتِ آن را روایت می‌کند. رویِ ضدقهرمان و مایکل، موسس گلاستنبری، دهۀ نود با هم آشنا می‌شوند و در طول داستان آنها ما تاریخچۀ این خرده فرهنگ بریتانیایی را دنبال می‌کنیم تا ببینیم چطور گروهی از مسافران و گروه‌های مشکل‌دار کنار هم جمع می‌شوند تا لاست ویگ‌نس را پدید آورند. این مکان ثروتمندی و انحطاط بود و یادآور برلین دهه بیست منتهی در منطقه‌ای گل‌آلود.»

اولیس دربارۀ این فیلم می‌گوید: «داستانی که در زمان فیلم‌برداری به آن برخوردم نمایشِ بی‌نقصِ فرهنگ فستیوال‌ بریتانیایی در قرن بیست‌ویکم است. در طول فیلم‌برداری توانستم به عینه تغییر صحنۀ فستیوال را ببینم و برایم جالب شد که چطور فرهنگ بی‌نظمی و یک سری کارهای خودسرانه تبدیل به جریانی برای کسب درآمد می‌شود. تبدیل‌شدن یک خرده فرهنگ به جریان اصلی تهدیدی جهانی بود و برای من هیجان زیادی داشت که این اتفاقات را در قالب داستانی کنارهم قرار دهم.»
نمایش این فیلم مستند ۸ می ۲۰۱۸ در بریتانیا آغاز خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی