موفقیت سبک هیپ هاپ و بازگشت نوار کاست به بازار موسیقی!

هیپ هاپ

رسانه نوا – تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برای اولین بار در تاریخ موسیقی هیپ‌هاپ و آراندبی به‌عنوان پرمصرف‌ترین ژانر موسیقی در ایالات متحده امریکا موسیقی راک را پشت سر گذاشتند.
بر اساس یافته‌های شرکت نیلسن و اطلاعاتی که این شرکت دربارۀ مصرف سالانه موسیقی در کشور تهیه می‌کند موسیقی هیپ‌هاپ در کنار آرلند بی با داشتن ۸ هنرمند در میان ۱۰ هنرمند برتر لیست پرمصرف‌ترین موسیقی‌ها برای اولین بار از موسیقی راک پیشی گرفته است.

این آمار بر پایۀ تمام روش‌های مصرف موسیقی اعم از خرید آلبوم فیزیکی و سیستم پخش مستقیم نتایج خود را اعلام کرده است. صدرنشین این لیست ده نفره دریک، رپر امریکایی و کندریک لمر هستند در حالیکه هنرمندان دیگری مثل فیوچر، ویکند و امینم نیز نامشان در این لیست به چشم می‌خورد.

تنها هنرمندان غیر هیپ هاپ و آراندبی که در این تاپ تِن حضور دارند ادشیران و تیلور سوئیفت هستند. همچنین تقاضا برای موسیقی هیپ هاپ و آراندبی در کشور امریکا در سال اخیر میلادی ۵۹ درصد افزایش داشته است.

بهترین اجرای سال ۲۰۱۷ اما از آن گروه متالیکا است که یک گروه متال قدیمی است و گروه‌های ایمجین دراگون، بیتلز و لینکین پارک نیز جزو ۵ هنرمند اول هستند.

پیش از این در هفتۀ اخیر آمار فروش سال ۲۰۱۷ در بریتانیا نیز توسط BPI منتشر شد و آنطور که ارقام نشان می‌دهد آیندۀ روشنی برای موسیقی بریتانیا پیش‌بینی می‌شود.

آمار جالب دیگری که شرکت نیلسن همراه با پایان سال میلادی و آغاز سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است مربوط به افزایش ۳۵ درصدی فروش نوار کاست در سال ۲۰۱۷ است.
طبق آمار این شرکت در ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ مردم بیشتر به روش قدیمی انتشار موسیقی که از طریق نوار کاست بود روی آورده‌اند و ۱۷۴ هزار کپی کاست توسط مردم خریداری شده است که در مقایسه با فروش ۱۲۹ هزار نسخه در سال ۲۰۱۶ افزایش ۳۵ درصدی را شاهد هستیم.

البته جالب‌تر اینکه درصد بالایی از فروش نوارکاست به موسیقی فیلم مربوط است. در واقع ۲۲ درصد از فروش کل کاست‌ها مربوط به موسیقی متن فیلم نگهبانان کهکشان است که یک فیلم ابرقهرمانی محصول ۲۰۱۴ به کارگردانی جیمز گان است و سریال چیزهای عجیب نیز در رتبۀ بعدی قرار دارد. بعد از این دو که موسیقی فیلم هستند آلبوم‌هایی از کانیا وست، امینم و نیروانا بیشترین فروش نوارکاست را به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی