وقتی شاگرد ١۴ ساله جای دست آسیب دیده معلم می‌نوازد

رسانه نوا – پیانیست بزرگ، در سالن کنسرت نیویورک، همراه با شاگرد ۱۴ ساله‌اش، که در نقش دست چپ او ظاهر شده بود، قطعاتی از آثار گرشوین را نواخت.


لنگ لنگ، پیانیست مشهور موسیقی کلاسیک، که در حال درمان دست آسیب دیده‌اش است، برای از دست ندادن جشن سالانه تالار کارنِگی (از بهترین سالن‌های امریکا برای اجرای موسیقی کلاسیک واقع در منهتن) راه‌حل خلاقانه‌ای یافت. او در اجرای روز چهارشنبه دست چپ شاگردش را برای اجرا قرض گرفت.
این پیانیست متولد چین که یکی از سرشناس‌ترین موسیقی‌دانان جهان در سبک کلاسیک است برای افتتاح فصل جدید تالار کنسرت نیویورک قطعه Rhapsody in Blue از جرج گرشوین را اجرا کرد.
لنگ لنگ مدتی است به دلیل التهاب در دست چپ، کنسرت‌های زیادی را کنسل کرده است. او برای جشن سالانه کارنگی از ماکسیم لاندو ۱۴ ساله، پیانیست امریکایی که شاگرد او بوده خواست همراه او روی صحنه بیاید و قسمت‌های مربوط به دست چپ را بنوازد.
در این اجرا همچنین چیک کوریا، نوازنده بزرگ ۷۶ ساله موسیقی جز برای نواختن پیانوی دوم روی صحنه به لنگ لنگ پیوست.
لنگ لنگ در این اجرا گفت: «امیدواریم با هنرمندی چیک کوریای اسطوره‌ای و ماکسیم لاندوی جوان و مستعد تماشاگران را خشنود کنیم و فشار زیاد را از دست چپ من که در حال ترمیم است برداریم»
این قطعه، با تنظیم غیرمتعارف برای ۳ نوازنده و ۵ دست، توسط ارکستر فیلارمونیک همراهی شد. رهبری ارکستر به عهده Yannick Nezet-Seguin، موزیسین فرانسوی-کانادایی بود که قرار است در سال ۲۰۲۰ کارگردان هنری اپرای متروپولیتن نیویورک شود.
قطعه Rhapsody in Blue که اولین بار در سال ۱۹۲۴ اجرا شد یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های امریکا در قرن بیستم است که سبک جز را با موسیقی کلاسیکال غربی در هم می‌آمیزد.
گرشوین که برای تالارهای کنسرت، تئاتر و سینمای نوپا آهنگسازی می‌کرد این قطعه را در دو نسخه یکی برای پیانوی تنها و یکی برای دو پیانو نوشته است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی