بهروز صفاریان: سیستم با تک خوانی زن مشکلی ندارد

سام شرف زاده

رسانه نوا – جلسه دیگری از مجموعه جلسات آواز و ترانه ملیکا تهرانی و افشین مقدم با حضور مهمان های ویژه در سالن سرنا برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، در این جلسه نیز به رسم دیگر جلسات کارورزان ترانه افشین مقدم به ترانه خوانی و هنرجویان ملیکا تهرانی به اجرای موسیقی پرداختند و از نقطه نظرات مهمان های این برنامه از جمله بهروز صفاریان، امین قباد و مهرداد نصرتی بهره بردند.

بهروز صفاریان در انتهای این جلسه گفت: خیلی از خواننده ها به جای اینکه برای با احساس تر شدن و جذاب تر شدن اثر تلاش کنند، بیشتر وقت خود در تولید اثر را برای ادیت، ملوداین و گرفتن رنگ صدای مناسب از خودشان صرف می کنند. سطح سواد خواننده ها با این نوع برنامه ها و نشست ها بالا می رود و خواننده های آینده ما، فضای موسیقی را تکان خواهند داد. من از چنین جلساتی استقبال می کنم و امیدوارم خانم تهرانی و شاگردانشان پایدار باشند و در دراز مدت اتفاقات خوبی رخ بدهد.

مهرداد نصرتی نیز در این برنامه نکاتی را عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در برنامه های اینچنینی اجرای زنده ساده نیست گفت: وقتی هنرجوها مشغول اجرا بودند به بهروز جان گفتم این بالا خواندن ساده نیست. انقدر به تماشاچی نزدیک هستی که نمی توانی خودت را پیدا کنی. همه خوب اجرا کردند. بعضی دوستان می گفتند خواننده های قدیمی نه کلاسی رفته اند و حتی شاید آموزش خاصی هم ندیده باشند اما به چنین جایگاهی رسیدند. به نظر من مهم ترین قسمت کار موسیقی پاپ در آن دوره، آهنگسازی بوده که خواننده را هدایت می کرده. بزرگان موسیقی مسیر و خط خواندن دادند.

وی در ادامه گفت: روزی با بهروز صفاریان عزیز مشغول کار روی یک اثر بودیم و دیدم بهروز چقدر از تحریرهای شادمهر استفاده می کند. بعدا متوجه شدم تمام الگوهای ابتدایی شادمهر از هنر و خطی که بهروز به او داده بود بهره برده است.

بهروز صفاریان پس از صحبت های مهرداد نصرتی روب ه حاضرین در سالن گفت: خانم پرستو گلستانی اینجا حضور دارند و مثل خیلی از بانوان دیگر در ایران در حوزه موسیقی فعالیت می کند. از آنجا که رسانه های مختلف در این نشست حضور دارند، آدم هایی مثل ما لازم است که این چیزها را بگویند که موسیقی بانوان و صدای زن از نظر سیستم جمهوری اسلامی مشکلی ندارد. چه بسا که در تئاتر و سینما و جاهای دیگر از آن استفاده می شود و بنا بر دلایل و مدارک مختلف که در یک فضای مناسب آن را باز خواهیم کرد، سیستم با تک خوانی زن مشکلی ندارد و در حال حاضر وجود دارد. اما این موضوع به آن برمی گردد که مدیران موسیقی جرات انجام بعضی کارها را ندارند و امیدوام این جرات در آن ها به وجود بیاید.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی