شب‌های جنوب تمام شد و برنامه‌ریزی برای «شب‌های جَز» آغاز شد/ اتفاقات جدیدی در راه است

سام بورنگ

رسانه نوا – رویداد موسیقی شب‌های جنوب با سه نوازی موزیسین بین‌المللی یعنی «تی‌تی روبن» به همراه دو ایرانی یعنی بابک مداح و مهران قائدی‌پور به پایان رسید. نهاد فرهنگی «سازباز» که برگزارکننده این رویداد است حالا برنامه‌ریزی برای اتفاق بزرگتری را آغاز کرده است و قرار است تابستان سال آینده رویداد شب‌های جَز را در قالب اتفاقی بزرگتر اجرایی کند.

چهارمین رویداد شب‌های جنوب با اجرای تریوی بابک مداح و تلفیق ریتم‌های جنوبی و موسیقی جَز همراه با سه نوازی متفاوت تی‌تی روبن، بابک مداح و مهران قائدی‌پور خاتمه یافت. پدرام نیک‌سیرت مدیر سازباز در رابطه با این رویداد چنین توضیح می‌دهند: «در مورد شب‌های جنوب آینده هدف اول حفظ برنامه با محتوای جذاب است ولی اگر شرایط مالی و فیزیکی به خوبی پیش برود این اتفاق هم بزرگتر خواهد شد. شب‌های جنوب امسال همان چیزی بود که دوست داشتیم. در آینده هم محور موسیقی جنوب ایران باقی می‌ماند. امسال حضور تی‌تی روبن با موسیقی مدیترانه‌ای اتفاق جدیدی رقم زد.

همچنین اجرای تریوی بابک مداح که تلفیقی از موسیقی‌های جنوب ایران با ژانرهای مختلف موسیقی بود نگرش جدیدی در شب‌های جنوب بود. پارت دوم از شب دوم که ماهان میرعرب، رضا کولغانی، حمزه یگانه و ابراهیم علوی با هم نواختند قسمت ایده آل این اتفاق بود چون کاملا از قبل هماهنگ شده بود. اما در شب آخر به دلیل حضور نداشتن دو نوازنده کنار تی‌تی روبن و اضافه شدن مهران قائدی‌پور و بابک مداح با زمان کم، باعث شد قسمت‌هایی از این برنامه‌ی جذاب، ایده آل نباشد.»

سازباز که چنیدن سال است رویداد منسجم شب‌های جَز را هم برگزار می‌کند برای سال آینده برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار دارد. نیک‌سیرت در این مورد هم توضیحاتی ارائه داد: «در حال برنامه‌ریزی برای شب‌های جز سال آینده هستیم که گپ و گفت‌های اولیه را با هنرمندان ایرانی و بین‌المللی آغاز کردیم. تا چند روز دیگر محل و زمان این رویداد مشخص خواهد شد. در حال حاضر برای سه شب و شش اجرا برنامه‌ریزی کردیم و یک اجرای ویژه در سالنی بزرگ که اتفاق متفاوتی خواهد بود. همچنین سازباز قرار است در سال آینده فعالیت جدیدی را آغاز کند. طراحی و برنامه‌ریزی برای ضبط و تولید یک آلبوم موسیقی شروع شده است. همه ما در شرایط یکسانی زندگی می‌کنیم و می‌دانیم عملی کردن چنین اتفاقاتی به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر اتفاق خاصی نیفتد و همه چیز خوب پیش برود در سال آینده برنامه‌های زیادی داریم.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی