کنسرت اردوان کامکار با همراهی شاگردانش برگزار شد

سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت اردوان کامکار با عنوان «شیوه سنتور‌نوازی معاصر» در تالار وحدت برگزار شد.

اردوان کامکار (آهنگساز و نوازنده‌سنتور) بعد از دو سال به همراه شاگردانش در تالار وحدت روی صحنه رفت.

در بخش اول کنسرت، شاگردان اردوان کامکار یعنی سیاوش کامکار ، مهیار طریحی و مصطفی مومنیان با شیوه‌ سنتورنوازی معاصر (شیوه‌ی ابداعی اردوان کامکار) نوازندگی کردند. آنها قطعه «روان» ساخته مصطفی مومنیان، «رها» ساخته سیاوش کامکار، «رویا» از ساخته‌های مهیار طریحی و «دماوند» ساخته اردوان کامکار را اجرا کردند.

در این بخش شاگردا اردوان کامکار با دو سنتور سل‌کوک  و یک سنتور باس به اجرا پرداختند؛ یعنی با همان ترکیبی که خود اردوان اعتقاد دارد می‌تواند صدادهی مطلوبی داشته باشد و قابلیت اجرای قطعات پلی‌فونی را نیز دارد. قطعات پلی‌فونیکی که در این بخش نواخته شد، همگی دارای پیچیدگی‌هایی در ریتم، هارمونى و دینامیک بودند.

سه‌نوازی بخش اول برنامه نشان داد که با وجودی که هر سه نوازنده سال‌هاست از حضورِ اردوان بهره می‌گیرند؛ اما ناگزیر به مطلق‌گرایی نیستند و می‌توانند در همان فرم و چهارچوب سنتورنوازی معاصر، بیان شخصی خودشان را هم داشته باشند.

در بخش دوم کنسرت، اردوان کامکار روی صحنه رفت. او نیز با شیوه‌ سنتورنوازی معاصر و تکنیک‌های خاص خودش، قطعاتی از موسیقی ملی ایران را در آواز اصفهان اجرا کرد که با استقبال و تشویق حاضران در سالن همراه شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی