کنسرت پسر خورشید در تهران برگزار شد

امیر فرزانه

رسانه نوا – سالن همایش های برج میلاد شامگاه ٧ و ٨ فروردین ماه میزبان لئو روخاس نوازنده ساز پن فلوت و فلوت بود که برای اولین بار اجرای صحنه ای در تهران را تجربه کرد. این در حالی بود که «سیلویو دانزا» خواننده آلمانی نیز در بخش هایی از این اجرا به روی صحنه آمد و لئو را همراهی کرد.

کنسرت «پسر خورشید» در آغازین روزهای بهار با استقبال مخاطبان همراه شد که آمده بودند، شنیدن یک موسیقی متفاوت را تجربه کنند؛ آن هم به روایت مردی که «طبیعت» محوریت اصلی آثارش را تشکیل می دهد.

لئو روخاس که اصالتا اهل اکوادور است اما زندگی در اسپانیا و آلمان را هم تجربه کرده است، با لباس های بومی که در واقع پوشش سرخ پوست های آمریکای جنوبی است، روی صحنه آمد و اجرای خود را با افکت های صوتی از طبیعت مثل صدای سم اسبان و صدای پرندگان رها آغاز کرد.

در این اجرا چند نوازنده آلمانی نیز لئو روخاس را همراهی کردند. این در حالی بود که او برای اجرایش صرفا به اجرای موسیقی بسنده نکرده و از پرفورمنس نیز برای اولین کنسرتش در تهران بهره بود.

پرفورمرهای گروه نیز در حین اجرای قطعات روی صحنه آمدند تا جذابیت بصری نیز برای مخاطبشان اجرا کنند.

لئو روخاس پس از اجرای چند قطعه به زبان فارسی گفت: «سلام تهران!»

سپس ادامه داد: از اینکه به شهر بسیار زیبای شما آمده ام خیلی خوشحالم. این اولین اجرای من در ایران است و امیدوارم شما از آن لذت ببرید.» او که از تشویق های پی در پی مردم به وجد آمده بود، بارها به زبان فارسی و با صدای بلند گفت: «متشکرم تهران»

بخش دیگری از این اجرا به آواز سیلویو دانزا اختصاص داشت. او سه قطعه مشهور را که برای مخاطب ایرانی هم گوش آشنا باشد، آماده کرده بود که پس از اجرا با استقبال مردم مواجه شد.

لئو روخاس اما تمایل داشت، باز هم به مخاطبان ایرانی اش ابراز احساسات کند و در سخنانی گفت:

«امیدوارم متوجه انگلیسی صحبت کردن من بشوید. آنچه من می گویم از زبانم بر نمی آید. این ها که می گویم نجوای قلب من است. درست است که هم اکنون در تهران هستم اما سفر من به تهران درست از زمانی آغاز شد که پیشنهاد اجرا در کشور شما به من داده شد. من از همان روز تهران بودم و به راستی خودم را در ایران احساس می کردم. به راستی که من امشب به آرزو و رویایم رسیدم.»

لئو روخاس متولد ۱۹۸۴ در اکوادور است. این موزیسین در فصل پنجم مسابقه استعدادیابی Das supertalent پیروز شد و بعد از آن به شهرت زیادی دست پیدا کرد و با آثارش در نقاط مختلف دنیا روی صحنه رفت. محیط زیست و ارتباط میان اجزای سازنده طبیعت نظیر خورشید و خاک و آب و… از جمله موضوعات آثار و کنسرت‌های لئو هستند و او معمولاً با استایل سرخپوستی کارهایش را معرفی و اجرا می‌کند.

لئو تجربه اجراهای خیابانی در کشور آلمان را نیز دارید که این موضوع نیز به شهرت او افزود.

کنسرت لئو روخاس در تهران به تهیه‌کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی و به همت شرکت «رنگین کمان هنر جوان» طی روزهای ۷ و ۸ فروردین در برج میلاد تهران روی صحنه رفت.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی