نوای موسیقی شاد آذری «رحیم شهریاری» در برج میلاد

سام بورنگ

رسانه نوا – رحیم شهریاری شانزده اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه رفت.

به گزارش «رسانه نوا»، کنسرت «رحیم شهریاری» ۱۶ اسفند در دو سانس به همت موسسه “کامیاب بهاران” و تهیه کنندگی علی حق‌شناس در سالن همایش‌های برج میلاد بار دیگر پذیرای مخاطبان آذری‌زبان و غیرآذری زبان خود در تهران شد.

این خواننده با بیست دقیقه تاخیر در میان شادی و هیجان مخاطبینش که با تشویق‌های پیاپی وی را برای حضور در سن دعوت می‌کردند، کنسرت خود را با اجرای قطعه ی بو گئجه (این شب) آغاز کرد و در ادامه پس از سلام و احوال پرسی با حضار گفت: بو گئجه آذربایجانین رنگی و زنگی موسیقی سسلرین آلتیندا یاشیاجیوخ، عشق اولسون سیزه، عشق اولسون ملی واریخیلاریمیزا بیری دا آذربایجان موسیقی سی! ( امشب زیر سایه ی صدای رنگی و زنگی موسیقی مردم آذری زبان زندگی خواهیم کرد، عشق به همه تون، به دارایی های ملی، و عشق به موسیقی آذربایجان که یک دارایی ملی است.)

در ادامه رحیم شهریاری از مخاطبین غیر آذری زبان حاضر در سالن خواست که خود را تشویق کنند که نیمی از سالن با شور و هیجان وی را همراهی کردند.

وی در بخش‌هایی از این کنسرت از انتشار آثار و آلبوم جدیدش به نام مین بیر گئجه (هزار و یک شب) در سال جدید سخن گفت و با اجرای قطعاتی از آلبوم جدیدش مخاطبین خود را غافلگیر کرد.

این خواننده با اجرای گلچینی از آلبوم های منتشر شده خود در همه سال‌های فعالیتش، در بخش هایی از کنسرتش قطعات قدیمی و فولکلور موسیقی آذربایجان را روی صحنه برد. غربت، اولماز اولماز(نمیشه نمیشه)، آی خانیم قادان آلیم( ای خانم فدایت شوم)، علی بالا (علی کوچیکه)، گئدیرم (میروم )، پیاله از جمله قطعات اجرا شده رحیم شهریاری بود. در ادامه پس از اجرای قسمتی از دکلمه‌ی: بیز خرابات اهلییک” میخانه لردن چیخمیشیق / باده لر نوش ائتمیشیک”پیمانه لر دن چیخمیشیق (ما اهل خرابات هستیم و از میخانه ها بیرون آمده ایم، باده ها نوشیده ایم و پیمانه ها دور ریخته ایم) قطعات یاواش یئری(آروم راه برو)، تویلار مبارک (عروسی مبارک)، سکینه دایی قیزی، آی بری باخ (اینور رو نگاه کن)، لاله لر ( لاله ها)، داغلار اوجا داغلار (کوه ها، کوه های بلند)، سئویرم سنی (تو رو دوست دارم)، شکر ائدیرم (شکر میکنم)، بو قالا داشلی قالا(این قلعه، قلعه ی سنگی)، اژدر عمی از اجراهای بعدی این کنسرت بودند.

شهریاری در ادامه با تشکر از دکتر درویش پور مدیریت برج میلاد و شرکت خانه بتن اسپانسر همیشگی مادی و معنوی کنسرت‌هایش، از حاضرین خواست تا دستبند های هلیومی قرار گرفته زیر صندلی که توسط اسپانسر برنامه تهیه شده بردارند و با تشویق های خود ادامه کنسرت را همراهی کنند.

 این خواننده با نواختن پیانو در اواسط کنسرت و اجرای قطعات ساری گلین و کوچه لره سو سپمیشم، لحظات نابی را برای دوستداران آذری در سالن به وجود آورد و پس از اجرای دکلمه ای به درخواست مخاطبین به نواختن قارمون (آکاردئون ترکی)  پرداخت.

کاوه خجسته(گیتار الکترونیک)، حمید جدیری(ارگ)، سعید میرزا زاده(کمانچه)، محمد حسین افشاری گازانی(نقاره)، محمد رضا زبری(وی درام)، خانم ها رها حکمی، ریما نوزاد، شیرین شجاعی و پروانه کاردوست- همخوان و  محمد سبک دستی جانباز شصت درصد و نوازنده ی گارمون از اعضای تشکیل دهنده گروه آراز به سرپرستی رحیم شهریاری در این کنسرت بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی