گروه تال با چوغای فِیلی روی صحنه آمد

کنسرت فرج علیپور و کوروش اسدپور
سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت شب یلدای لری گروه تال به خوانندگی فرج علیپور و کوروش اسدپور شب گذشته در تالار بزرگ وزارت کشور تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، این کنسرت که نخستین کنسرت موسیقی مقامی در تالار وزارت کشور بود با استقبال چشم‌گیری مخاطبان گروه تال همراه شد.

گروه تال به خوانندگی فرج علیپور، سرپرستی مسلم علیپور و تنظیم میلاد علیپور میزبان خواننده لُربختیاری کورش اسدپور بود. فرج علیپور و کورش اسدپور در این کنسرت قطعات لری لرستان و لری بختیاری را جداگانه و با هم خواندند.

گروه تال در این کنسرت با چوغای لُری فِیلی به روی صحنه آمد. این چوغا که همانند چوغای بختیاری است مدت‌ها در لرستان به فراموشی سپرده شده بود. این چوغا از روی عکس‌های بسیار قدیمی و صد و چند ساله از منطقه بالاگریوه لرستان و دره‌شهر و مورموری استان ایلام بازطراحی شد. در این احیا، گروه نویسندگان سایت لور، عیسی قائدرحمت نویسنده کتاب لباس لرهای فِیلی، امین عطارزاده پاپی، موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق، پایگاه خبری گُلوَنی و مسلم علیپور سرپرست گروه تال مشارکت داشتند.

در این کنسرت قطعاتی همچون امشو اول قهاره، مقدمه بهارم تونی و گل نازداروم، شو رفته، اسعد خان و جومه آوی، سولو کمانچه و کوبه‌ای، نَشمین، سوزه گیانم و سازسحری، دی بلال، مقدمه اصفهان و چوپون، خوش اومایی، رنگ ماهور و کِشکله، سه پا، ماهور بختیاری و دوپا اجرا شدند.

متین ستوده و آرش میراسماعیلی نیز مهمانان ویژه حاضر در کنسرت شب یلدای لری بودند.

همچنین شایان ذکر است میلاد علیپور (نوازنده تار)، مهزاد خردمند (نوازنده کمانچه آلتو)، مسلم علیپور (نوازنده کمانچه)،  داوود رحمان‌پور (نوازنده سنتور)، مریم خدابخش (نوازنده عود)، محسن کیهان‌نژاد (نوازنده سرنا) و ماهور زمانه‌پور (نوازنده سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه تال را شامل می‌شدند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی