ارکستر فیلارمونیک به یاد عباس کیارستمی روی صحنه رفت

امیر فرزانه

رسانه نوا – ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران تازه ترین کنسرت خود را سه و چهار خرداد در تالار رودکی تهران برگزار کرد.

این اجرا  با رپرتواری جدید و تقریبا اجرا نشده در ایران حال و هوای متفاوتی را برای مخاطبان موسیقی کلاسیک فراهم کرد. در این کنسرت که بخش اول آن با تک نوازی پدرام فریوسفی همراه بود «چهار فصل» با آهنگسازی آستور پیاتزولای آرژانتینی که از سوی آهنگساز صاحب نام روس لئونید دسیاتنیکف بازآفرینی شده اجرا و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. ترکیب بندی سازی گروه در قالب یک ارکستر زهی که این بار با حال و هوایی کاملا متفاوت نسبت به اجراهایی از این دست طراحی شده بود از ویژگی های بارز بخش اول برنامه بود. السیو پیانلی نوازنده ویولنسل ایتالیایی هم در اجرای شب گذشته ارکستر همراه با دیگر نوازندگان ایرانی گروه به اجرای برنامه پرداخت.

آرش گوران مدیر هنری و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران که در اغلب اجراهای صحنه این مجموعه موسیقایی کمتر میل به صحبت با تماشاگران دارد، بعد از پایان بخش دوم برنامه خطاب به مخاطبانش گفت: بعد از شنیدن این موسیقی زیبا توسط دوستان هنرمندم در ارکستر فیلارمونیک تهران چندان زیبا نیست که منِ کمترین برای شما حرف بزنم، اما لازم است اجرای امشب را به هنرمندی تقدیم کنم که هم جسمش و هم روحش سرشار از هنر است. من امشب افتخار دارم که اجرای خود را به عباس کیارستمی که همه چیزش هنر بود، تقدیم کنم.

فریدون شهبازیان، فردین خلعتبری، ابراهیم لطفی، تهمورس پورناظری، مهیار علیزاده، محسن شریفیان، شیرین یزدان بخش، یارتا یاران، کاوه عابدین، رضا گوران از جمله هنرمندانی بودند که اجرای شب گذشته ارکستر فیلارمونیک تهران در تالار وحدت حضور داشتند.

پانیذ فریوسفی کنسرت مایستر و مدیر اجرایی، رائین نورانی، محمد امین عطایی، نوید شعبان زاده، برهان همتی، امیر پاشا فاطمی، کیانا آرامش، نگار فرجی ویولن یک، تینا جامه گرمی، علیرضا چهره قانی، آرین صدرایی،سینا صالحی، زهرا کریمی، آناهیتا عظیمی ، آناهیتا اتحاد، خورشید فریوسفی ویولن دو، مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی، طناز اسدالهی، نسیم دارا، امیرحسین طائی، کیوان دباغی ویولا، السیو پیانلی، نگار نوراد، علی آقاجانی، غزاله شیرازی ویولن سل، هادی اسماعیلی و محمدرضا جبار کنترباس، احسان نقابت طراح پوستر، بروشور و عکاس، رضا نامجو و علی نامجو روابط عمومی، امیر صالحی آنونس، رضا فرهادی صدابردار، کیمیا افشاری دستیار امور اجرایی ، گلناز طاوسی دستیار امور داخلی گروه اجرایی کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران را تشکیل می دادند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی