علی تفرشی: موسیقی ما باید هویت ایرانی داشته باشد

سام بورنگ

رسانه نوا – روز سه شنبه هفتم آذر ماه، نشست رسانه‌ای کنسرت علی تفرشی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، اسن نشست با حضور علی تفرشی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد. تفرشی در ابتدا با توضیح درخصوص اجرای پیش رو گفت: در این کنسرت تمامی قطعات آلبوم «شبت خوش باد من رفتم» که دارای ۹ قطعه است، اجرا خواهد شد.  در این شب همچنین چند قطعه قدیمی با ترکیب جدید از آلبوم «دیوانه شو» و دو قطعه بی کلام نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: آخرین اجرای من در جشنواره موسیقی فجر سال ۸۷ بود که با گروه «ایده» مقام نخست جشنواره را بدست آوردیم. در این مدت هم متاسفانه با گسترش و دسترسی همه به فضای مجازی و اینترنت، موسیقی بازاری رو به رشد است و دیگر صدای خوانند ملاک نیست و برخی افراد با ترکیب آلات و ابزار موسیقایی، ترانه هایی به اجرا در می آورند که محتوایی ندارد. همین دلیلی شد تا برای مدتی کار نکنیم و اکنون قرار است نخستین اجرای مستقل خود را پس از ۹ سال برگزار کنیم.

تفرشی ادامه داد: موسیقی هایی که اکنون در جامعه شنیده می شود ترکیبی از موسیقی ترکی، عربی، یونانی و غربی است که آنها را آنالیزه کرده و به صورت یک قطعه ملودی اجرا می کنند و نشانی از موسیقی ایرانی در آنها نیست. موسیقی ما باید هویت ایرانی داشته باشد تا در هر جای دنیا ان را می شنوند بگویند این موسیقی ایرانی است.

شایان ذکر است، کنسرت علی تفرشی در تاریخ ۱۵ آذر به میزبانی تالار وحدت برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی