هومن سزاوار: مخاطب امروز شاعرانگی برایش مهم است / بخشی از درآمد کنسرت به خیریه اختصاص یافت

سام بورنگ

رسانه نوا – سیزدهم شهریور ماه، نشست خبری کنسرت هومن سزاوار با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، سالن همایش های کردستان میزبان این نشست خبری بود. در این نشست که با حضور هومن سزاوار -خواننده، علیرضا صلواتی -تهیه کننده، بردیا اصفهانی -رهبر ارکستر و نوازنده پیانو، کیارش حسن زاده -مدیر شرکت آوای مهر میهن و علی عطایی برگزار شد، این خواننده از از هشت سال ممنوع‌ الکاری و نخستین کنسرت خود صحبت کرد.
بردیا اصفهانی به عنوان رهبر ارکستر در ابتدا گفت: این افتخار نصیب من شده که در شش ماه گذشته همکاری خود را به عنوان رهبر ارکستر، با هومن سزاوار آغاز کنم. این اولین کنسرت هومن سزاوار پس از سال ها است و مسئولیت بزرگی برای من محسوب می‌شود. در روز هایی که خوانندگان اگر در طی شش ماه تک قطعه‌ای منتشر نکنند، فراموش می‌شوند فروش بلیت‌های کنسرت نشان خوبی از استقبال مخاطبان داشت.

علیرضا صلواتی تهیه کننده کنسرت در ادامه گفت: من به هنر هومن سزاوار اعتقاد دارم و با تمام قوا پشت هومن هستم. سلیقه مخاطب را می شناسیم. به شما قول می‌دهم که در آینده ای نزدیک ما یکی از موفق ترین‌ها می‌شویم.

سپس هومن سزاوار درباره دوران هشت ساله ممنوع الکاری خود گفت: در این هشت سال روزهای سختی را گذرانده ام. این کار نکردن به خواست خودم نبود. طی کردن این سال‌ها برای برگشتن به بازار موسیقی مجاز لازم بود. به هر حال قرعه بدی بود که به نام من و چند تن از همکاران افتاد. ما قربانی سخت‌گیری مسئولان آن زمان شدیم. شاید می‌شد گذشت کرد چرا که جرم ما آنقدر نبود که هشت سال خانه نشین شویم. در این سال ها صبر کردن و تلاش برای رسیدن به اهداف را یاد گرفتم. امیدوارم بتوانیم موفق باشیم. مخاطبان تغییر کرده اند و بازار موسیقی نیز عوض شده است، با این حال امیدوارم بتوانیم به جایگاه پیشین برگردیم.

این خواننده ادامه داد: ما توقع این را نداشتیم که اتفاق خارق العاده ای رخ دهد و در یک ساعت تمام بلیت ها به فروش برسد. از زمانی که مجوز گرفتم دیگر به دنبال پول درآوردن از راه موسیقی نیستم. وقتی برای قرارداد سالن رفتیم با خانمی آشنا شدیم که در یک خیریه بیماران سرطانی کار می‌کرد. این خانم ما را از مشکلات خیریه و عدم امکانات لازم برای این بیماران در آذربایجان آگاه کرد. تصمیم گرفتیم قسمتی از درآمد کنسرت را به این امر اختصاص دهیم. سزاوار درباره رپرتوآر کنسرت پیش رو توضیح داد: بیشتر رپرتوآر را قطعاتی که در گذشته از من شنیده شده، تشکیل داده است. چند قطعه جدید هم داریم که جز لیست اجرا قرار می‌گیرد.

هومن سزاوار درباره علت ممنوع الکاری خود در این هشت سال بیان کرد: سال ۱۳۸۳ نخستین آلبوم مجاز خود را منتشر کردم و از اواخر سال ۱۳۸۴ ممنوع الکار شدم. خرداد ماه سال ۱۳۸۸ اولین نامه‌ام را برای بازگشت به بازار موسیقی به ارشاد بردم. از آن سال تا خرداد سال گذشته ممنوع الکار بودم. بخشی از علت ممنوع الکاری ما به جوانی ما هم برمی‌گردد. الان من ۳۷ ساله‌ام. زمانی که ممنوع الکار شدم خیلی جوان بودم. وقتی برای اولین بار تصویرم از شبکه های ماهواره ای پخش شد، از این که مردم مرا می شناسند بسیار ذوق زده می‌شدم، در آن دوره با شرکت ایران گام همکاری داشتم. ویدیوهایی تهیه کردیم و آن ویدیو ها پخش و دیده شد، اما وقتی ویدیو ها از شبکه های ماهواره ای پخش شد، مجوزمان لغو شد. اگر آن روز ها نگاه و فکر امروز را داشتم، سریع پخش ویدیوها را از شبکه های ماهواره ای متوقف می‌کردم.

این خواننده درباره روند ادامه دادن خود در فضای موسیقی و انتشار آلبوم جدید گفت: شروع ما با این کنسرت است. اما برنامه هایی نیز برای برگزاری کنسرت در شهرستان ها داریم. کار مان تداوم خواهد داشت. در حال حاضر به آلبوم فکر نمی کنم و بیشتر به انتشار تک قطعه فکر می‌کنم.

در پایان نیز سزاوار افزود: مخاطب زمان ما برایش شعر و شاعرانگی مهم بود. اما الان شرایط بسیار تغییر کرده است. به هر حال ذات موسیقی من ثابت است و تنها می‌توانم کمی به این موسیقی شاخ و برگ بدهم. باید شکل موسیقی خود را به موسیقی روز نزدیک تر کنم.

شایان ذکر است، هومن سزاوار پس از هشت سال سکوت، ۱۷ شهریور در دو سانس ۱۸:۰۰ و ۲۱:۰۰ روی صحنه می‌رود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی