شابیرکومار: اصلی ترین هدف، بردن عشق شما به هندوستان است/ هدف کنسرت فرهنگی است

سام بورنگ

رسانه نوا – نشست خبری اولین کنسرت موسیقی نوستالژی هند با حضور شابیرکومار، دلشاد شیخ خواننده و آهنگسازان نسل گذشته و حال این کشور و همچنین بهروز چاهل تهیه کننده این کنسرت در جمع خبرنگاران حوزه موسیقی ظهر امروز در هتل تاج محل برگزارشد.

به گزارش رسانه نوا، تهیه کننده این کنسرت درابتدای این نشست ضمن اشاره به سابقه طولانی شابیرکومار در عرصه موسیقی هند گفت: شابیرکومار در این سالهای طولانی کار و فعالیت در حوزه موسیقی تا کنون بیش از شش هزار و ۷۰۰ ترانه از خود بر جای گذاشته که بسیاری از مردم هند و دیگر کشورها از این آهنگ و ترانه ها خاطره های زیادی دارند.

وی ادامه داد: دلشاد شیخ از خواننده و آهنگسازان نسل جوان کشور هند محسوب می شود که در پروژه هایی همچون فیلم های سینمایی و بزرگ محمد، دخترشیطان، سلام بمبئی و آنسوی ابرها همکاری شایسته ای داشته است که از این لحاظ هموطنان ایرانی نیز هم با وی و هم با کارهایش آشنایی خوبی دارند.

چاهل در ادامه تاکید کرد: تلفیق این دو نسل از خوانندگان هندی در کنار هم و همکاری با ارکستر ایران می تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

تهیه کننده کنسرت موسیقی نوستالژی هند هدف از برگزاری این کنسرت را فرهنگی برشمرد و گفت: ایران و هند از لحاظ فرهنگی مشترکات زیادی دارند که قدمت و تاریخچه آن به سالها و قرن های بسیار دور می رسد، و کارها و اقدام هایی از این دست می تواند در جهت نزدیکی و تحکیم هر چه بیشتر روابط ملت های دو کشور گام بردارد.

شابیرکومار در خصوص آشنایی با موسیقی ایران گفت: همانطور که ایرانی ها آشنایی زیادی با زبان هندی ندارند اما با موسیقی هندی ارتباط برقرار می کنند، من نیز هر چند آشنایی زیادی با زبان فارسی ندارم اما با موسیقی ایرانی ارتباط خوبی بر قرار می کنم و از آن لذت می برم.

وی در خصوص آمدن به ایران و اجرای برنامه در تهران خاطر نشان کرد: بهروز” تهیه کننده کنسرت موسیقی نوستالژی هند” برای ساخت فیلم سینمایی به هند آمده بود که من از طریق پسرم با او آشنا شدم و این ارتباط و دوستی همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه چهار ماه پیش بهروز سوال و پیشنهادی را پیش روی من گذاشت که آیا برای اجرای برنامه زنده به ایران میایی؟

این خواننده قدیمی و باسایقه هند ادامه داد: من تقریبا به همه جای دنیا رفته و برنامه هم اجرا کرده ام ولی متاسفانه در این سال های طولانی کار هیچوقت نتوانستم که این تجربه را داشته باشم که به ایران سفر کنم و همچنین اجرا نیز داشته باشم، و زمانی که با پیشنهاد بهروز روبرو شدم بسیار خوشحال شدم و استقبال کردم.

شابیرکومار در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آهنگ هایی که در این کنسرت اجرا خواهد کرد، گفت: بهروز و پسرم در صحبتی که با من داشتند این را متذکر شدند، که ترانه های بسیاری ساخته و در فیلم ها و پروژه های زیادی حضور داشته ام، اما متاسفانه در این کنسرت اجرایی از آهنگ ها و ترانه های اصلی خودم نیست.

وی ادامه داد: علت این تصمیم هم اینستکه در ایران چون مردم شناخت کافی از زبان هندی ندارند ترانه هایی در این کنسرت اجرا می شود که تا به حال نخوانده ام و این خود اولین تجربه من می باشد که باید آهنگ ها و ترانه هایی را اجرا کنم که متعلق به همکارانم است، و مردم شما از آنها خاطرات خوبی دارند.

وی تاکید کرد: در روسیه نیز که مردم زبان هندی را نمی شناسند اما در یک شو و برنامه ای که راج کاپور حضور داشته دو ترانه برای آنها بسیار دلنواز و دلنشین بوده به شکلی که چنان خاطر ه ای از آن دارند که همچون سرود ملی آن را می خوانند.

شابیرکومار افزود: با این مثالی که برایتان بازگو کردم، نتیجه می گیریم مردم شما هم می خواهند ترانه ها و آهنگ هایی را بشنوند که با آنها خاطرات خوبی دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص بعد اقتصادی کنسرت گفت: هدف اصلی برپایی از این کنسرت صرفا فرهنگی است و بعد مالی و اقتصادی آن خیلی مهم نیست و در واقع می توان گفت اصلی ترین هدف بردن عشق شما به هندوستان استتا بتوانم مچون سفیری به دیگر هموطنانم توصیه کنم که به ایران سفر کنند و از زیبایی ها و فرهنگ این کشور زیبا لذت ببرد.

دلشاد شیخ نیز در این نشست خبری ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران و این کنسرت گفت: این کنسرت می تواند تجربه بسیار خوبی برای من و همه ما باشد تا برای آینده برنامه ریزی بهتری کنیم.

وی ادامه داد: این کنسرت می تواند نقطه عطفی برای هنرمندان ایرانی و هندی باشد تا با برنامه ریزی مطلوب شاهد برگزاری چنین برنامه هایی در هر دو کشور باشیم.

چاهل نیز در پایان این نشست خبر گفت: پس ازاجرای این کنسرت و باز خورد آن از سوی مردم امیدوارم با برنامه ریزی خوب بتوانیم بعد از ماه مبارک رمضان تور شهرستان این کنسرت را بر پا کنیم که البته مسلما در اجرای آهنگ ها و ترانه ها تغییراتی متناسب صورت خواهد گرفت.

ضمنا در این نشست عزت الله رمضانی و نفیسه روشن از بازیگران سینما و تئاتر کشورمان حضور داشتند که در این کنسرت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی