زمین و محیط زیست مورد توجه گروه موسیقی نامیرا

سام بورنگ

رسانه نوا – آخرین نشست خبری جشنواره موسیقی فجر در ظهر امروز به گروه فیلارمونیک و نامیرا اختصاص یافت.

در چهارمین نشست گروه‌های تلفیقی شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی فجر فرهاد هراتی رهبر ارکستر نامیرا اظهار کرد: قطعه «زمین مقدس» را که سال گذشته در جشنواره موسیقی فجر اجرا کردیم دوباره روی صحنه می‌آوریم. این قطعه به دلیل موضوعیت خاص آن با کره زمین برای ما اهمیت دارد از همین‌رو تصمیم گرفتیم تا دوباره آن را در جشنواره فجر امسال اجرا کنیم.

 او ادامه داد: اتفاق جدیدی در موسیقی کشور در این اجرا رخ خواهد داد و آن همزمانی دو رهبر ارکستر در یک گروه کر است و ما بطور مشترک با هم کار می کنیم چراکه برخی تصور می‌کنند رهبران ارکستر نمی‌توانند در کنار هم کار کنند.

او ادامه داد: گروه ما یک گروه ۱۵۰ نفره متشکل از گروه کر بزرگسال و گروه کر خردسال است. متاسفانه کار با توجه به سناریوی ‌آن تلخ و غم‌انگیز است چراکه به مسائلی که در رابطه با کره زمین و محیط زیست است می‌پردازد.

رهبر ارکستر نامیرا افزود: آلبوم این کار نیز به مرحله آخر رسیده و کارهای مسترینگ و میکس آن تمام شده و امیدواریم تا پایان سال روانه بازار شود.

هراتی افزود: خارج از سناریوی این اثر که توجه به زمین است ما در این کار با هم بودن وبه یکدیگر کمک کردن را نشان می‌دهیم و تجربه می‌کنیم و امیدوارم که نتیجه خوبی داشته باشد تا دیگران نیز از آن پیروی کنند.

در ادامه نیز علیرضا شفقی‌نژاد (رهبر ارکستر فیلارمونیک) گفت: خوشحالم که گروه نامیرا و ارکستر فیلارمونیک در کنار هم هستیم و کار می‌کنیم چیزی که توجه مرا در این اثر جلب کرد توجه آن به زمین است این موضوع دغدغه شخصی من نیز بوده.

او ادامه داد: ما در این اثر به شکار، مهاجرت‌های بی‌رویه، جنگ‌ها، آلودگی محیط زیست و انقراض حیوانات اعتراض کرده‌ایم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی