نشست خبری گروه پیلدم/ ژوبین عسکریه: ساخت آلبوم خورشید هفت سال زمان برده است!

سام بورنگ

رسانه نوا – نشست خبری آلبوم خورشید و کنسرت گروه «پیلدم» صبح روز سه شنبه یازدهم دی ماه، در برج آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، نشست خبری آلبوم «خورشید» یا حضور ژوبین عسکریه، ریما حسن زاده و اهالی رسانه در برج آزادی برگزار شد.

ژوبین عسکریه نوازنده دیجیریدو و و سرپرست گروه پیلدم در ابتدای نشست در مورد آغاز فعالیت‌های خود گفت: این گروه از سال ۸۴ فعالیت‌های خود را آغاز کرد و سال ۹۰ نخستین اجرای رسمی را در سالن سرنا به روی صحنه بردیم. در آن زمان اجرا های ما با عنوان «اجرای پژوهشی» برگزار می‌شد. نوازنده درام ما برای آن اجرا در روزهای نزدیک به اجرا از حضور در گروه ما خودداری کرد و گفت نمیتوانم در این اجرا شرکت کنم. پس از آن علیرضا طباطبایی نوازندگی درام گروه ما را عهده دار شد و به لطف خدا توانستیم اجرای خوبی را پشت سر بگذاریم. پس از آن برنامه با علیرضا طباطبایی قرار گذاشتیم که یک ماه در استودیو او آلبوم را ضبط کنیم که این یک ماه تا امروز که آلبوم به انتشار رسیده است نزدیک به ۷ سال به طول انجامید! از سال ۹۳ در استودیو مشغول به اصلاح قطعات و ویرایش آن ها بودیم تا سال ۹۷ که آلبوم به اتمام رسید.برای میکس آن آلبوم زحمات زیادی کشیده شد به طوری که حامی حقیقی که مسترینگ آلبوم را بر عهده داشت پس از اتمام کارهای مسترینگ آلبوم گفت که به قدری میکس آلبوم خوب بود که من کار زیادی نداشتم.

وی در ادامه گفت: شرکت طنین صوت مجوزهای این آلبوم را اخذ کرد . امیدوارم بازخورد خوبی را از مخاطب بگیریم.این آلبوم اولین کار مشترکی است که با همسرم ریما حسن زاده انجام دادیم و این اتفاق را به فال نیک می گیرم.

در ادامه ریما حسن زاده اشاره داشت:  وقتی یک کاری انجام می شود نیاز است که از بیرون به آن نگاه شود که این اختلاف دیدگاه می تواند در یک نقطه به هم برسد.برروی ساز دیجیریدو تحقیقات زیادی انجام شده است.فرکانس هایی دارد که در محدوده شنوایی انسان نیست و فقط آن را احساس می کنیم.در واقع می توان گفت ساز دیجیریدو پرکاشن بادی است و سازی است که بر اساس تنفس کار می کند.ضبط این البوم هم بسیار سخت بود.زیرا فرکانس هایی دارد که هیچ رکوردری قادر به ضبط کردن آن نیست.

وی همچنین اشاره داشت:  صدای دیجیریدو با صدای گیتار بیس در یک محدوده صدایی هستند و این مساله باعث شد که ما وقت و انرژی زیادی را برای میکس این آلبوم بگذاریم و صدای این دو ساز را از هم تفکیک کنیم.
علیرضا شمس اسکندری نیز در ادامه نشست اشاره کرد: من برای ژوبین عسکریه احترام زیادی قائل هستم زیرا رسالتی را دنبال کرد که دور از ذهن بود.این که کار این آلبوم این مدت زیاد طول کشید بخشی از آن بر عهده من بود و بخشی هم به علت وسواس بیش از انداره بود. به هر حال امیدوارم مخاطب با این کار ارتباط برقرار کند.چون آلبومی خاص و تاثیرگذار است.شاید ما در این آلبوم هارمونی و ملودی به آن شکل نشنویم اما اتفاقات حسی بسیاری در آن وجود دارد که قطعا در موفقت آن تاثیرگذار خواهد بود.

در انتها ژوبین عسکری به ارائه توضیحاتی در مورد کنسرت ۱۶ دی ماه اشاره کرد و گفت از آلبوم خورشید در روز کنسرت رونمایی خواهیم کرد و قطعاتی از این آلبوم مانند خورشید ، کهکشان ، تندر و جنگل شب را اجرا خواهیم کرد.
وی همچنین اعضای آلبوم را این گونه معرفی کرد: ژوبین عسکریه -دیجیریدو ، آوا، ریما حسن زاده -گیتار بیس، شادرخ گلچین -دیجیریدو،آوا، میثم امینی- اره،پرکاشن، شیرین واعظی -درامز ، سهراب علیمردانی -گیتار الکتریک، پوربه ترک زاده -هندپن ، اهورا عسکریه -درامز ، پرکاشن ، امیرحسین کیانپور -فلوت سرخپوستی و محمدرضا سپهری -کیبورد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی