نمایشگاه هنر – صنعت موسیقی، فروشگاه فصلی نیست!

سام بورنگ

رسانه نوا – نشست خبری نخستین نمایشگاه هنر – صنعت موسیقی موسیقی روز گذشته با حضور عوامل و مدیران نمایشگاه، تعدادی از تهیه‌کنندگان و اهالی رسانه در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، نشست خبری نخستین نمایشگاه هنر – صنعت موسیقی روز گذشته با حضور عوامل و مدیران نمایشگاه، تعدادی از تهیه‌کنندگان و اهالی رسانه روز گذشته برگزار شد.

در این نشست، بهرام جمالی -مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، حمیدرضا دیبازر -مدیر دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دبیر علمی نمایشگاه، نادر آقایی -مشاور بازاریابی نمایشگاه و فرید حامدی -دبیر هنری نمایشگاه به صحبت درخصوص برنامه‌های پیش روی نمایشگاه پرداختند.

بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نخستین سخنران این مراسم بود و گفت: امیدوارم این اتفاق منجر به ثمرات خوب برای تمام اقشار و گروه های فعال صنعت و هنر موسیقی باشد. اگر ما به دنبال بحثی به نام توسعه در صنعت موسیقی هستیم یک مسیر لاجرم داریم که همان شکل گیری نهادهای اقتصادی و فرهنگی در کنار یکدیگر است پس شاید این نمایشگاه بتواند این دو را به هم نزدیک کرده و ما شاهد استمرار این اتفاق باشیم.

جمالی افزود: در حال حاضر زیر ۷۰۰ هزار نفر مصرف کننده رسمی موسیقی داریم پس باید به سمتی برویم که بتوانیم توده مردم را به سمت بازار موسیقی سوق دهیم، اگر ما بتوانیم فارغ از اختلاف نظرها به یکدیگر نزدیک شویم قطعا می توانیم از شرایط مطلوب تری در حوزه پیوند هنر موسیقی با صنعت برخوردار باشیم. به هر حال انجمن موسیقی با ۳۴ شعبه آمادگی خود را در جهت حمایت از این رویدادها اعلام کرده و به طور حتم نگاه دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم بر همین منوال حمایتی است.

در ادامه حمیدرضا دیبازر دبیر علمی نمایشگاه هنر – صنعت موسیقی در این نشست گفت: امیدوارم همه چیز دست به دست هم بدهد تا نمایشگاهی معتبر برپا شود. البته خیلی هم درست نمی دانیم قرار است چه اتفاقی بیافتد؛ چرا که با چنین رویدادهایی خیلی آشنا نیستیم.

دیبازر ادامه داد: کارگاه هایی که در نمایشگاه هنر – صنعت موسیقی برگزار می شود درش به روی خیلی ها باز است. ما دوست داریم که در حوزه کارگاهی برای افراد مختلف و در سطوح مختلف پیکج های مختلفی را ارائه کنیم. در بخش کارگاهی به موسیقی ایرانی می پردازیم.

بخش پایانی این نشست، به سوال و جواب اهالی رسانه اختصاص یافت و کامبیز منصوری -مجری طرح نمایشگاه به همراه حمیدرضا دیبازر برای پاسخ به سوالات حاضر شدند.

منصوری در پاسخ به عدم اجازه ناشرین برای فروش محصولات خود گفت: انبارهای ما مملو از آلبوم های فروخته نشده است. کاری که ما می کنیم فروشگاه فصلی نیست. در نمایشگاه های مهم دنیا فروش ممنوع است. حوزه موسیقی ما پراکندگی دارد، ما هم این نمایشگاه را شکل دادیم تا جایی برای گردهمایی باشد. این نمایشگاه حلقه گمشده ی موسیقی ماست.

او درباره الگوبرداری از نمایشگاه های بین المللی تاکید کرد: سعی کردیم الگوبرداری درستی از نمایشگاه های استاندارد داشته باشیم. ما غرفه فروشی نداریم. در کنار این نمایشگاه ورکشاپ های مهمی داریم. وقتی الگوی ما بین المللی است، سعی کردیم مهمانان بین المللی هم داشته باشیم.

او ادامه داد: هم از وزارت ارشاد برای مهمانان خارجی درخواست کرده ایم. هفتم آذر زمان آغاز جشنواره است. تمام سعی ستاد اجرایی و شورای سیاستگذاری جشنواره در تلاشند که مهمانان خارجی را در جشنواره داشته باشیم.

شایان ذکر است نمایشگاه هنر – صنعت موسیقی از هفتم آذر در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی